جهان

حکومت هند, پا کستان را مسوول حملات کشمیر و زاهدان ایران دانست

تهران – ایرنا – 27 دلو – باختر
به نوشته نشریه ایکا نومیک تایمز  هند منابع امنیتی در دهلی جدید  با اشاره به شباهت های حمله تروریستی در کشمیر و زاهدان ،سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی )را مسوول هر 2حمله می دانند..
نشریه  ایکانومیک تایمز هند امروز شنبه در گزارشی به نقل از منابع امنیتی هند اعلام کرد که عوامل دخیل در هر دو حمله تروریستی در کشمیر هند و زاهدان در ایران از پاکستان برخواسته اند.
منابع متذکره  که خواستند نامشان فاش نشود به این نشریه گفتند که در حمله تروریستی روز پنجشنبه در 'پلواما ' ی کشمیر  به موتر حا مل  نیروهای نظامی هند که  در آن دستکم 40 مامور پولیس و سرباز این کشور کشته‌ شدند، همان عواملی بودند که در حمله تروریستی روز چهارشنبه به موتر بس  نظامیان ایرانی درشهر  زاهدان که 27 نفر جان باختند ،دست داشتند.
منبع  افزود: 'نحوه اجرای عملیات تروریستی در هر دو حمله و تجهیزات به کار رفته مشابه هم بوده است.
این گزارش همچنین به نقل از منابع امنیتی وزارت داخله  هند منشا این2 حمله تروریستی در هند و ایران را یکی دانست و هشدار داد چنانچه حکومت هند نتواند اقدام فوری برای جلوگیری از تشکیل گروههای تروریستی و عملیات مخرب آنها انجام دهد ،این گروهها تشکیلات خود را گسترش می دهند.
به گفته این منابع، این دسته از عوامل تروریستی که در پاکستان مستقر هستند و از حمایت سازمان اطلاعات و امنیت آن کشور (آی اس آی) نیز برخوردار ا ند  پیشتر نیز از روش های مشابه و حتی مواد انفجاری مشابه در کشور همسایه دیگر یعنی افغانستان و حتی کشورهای دیگر سود برده ا ند، بنابراین از شواهد امر بر می آید که آی اس آی سعی می کند برای فرار از تهدیدهای بین المللی، تروریزم را منطقه ای کند.
این منابع همچنین با اعلام اینکه حملات تروریستی اخیر در کشمیر و زاهدان با طراحی دستگاه نظامی پاکستان بوده است، به اظهارات اخیر قومندانان  پاکستانی در این خصوص اشاره کرده و اعلام کردند که بطور نمونه، ماه گذشته (میلادی) بود که جنرال  بازنشسته پاکستانی 'امجد شعیب' در یک مناظره شبکه های خبری گفته بود که جوانان کشمیر به زودی حملات انتحاری جدید را به تلافی اقدامات نیروهای هندی و دولت آن کشور، انجام خواهند داد.
دهلی جدید  روز گذشته با فراخواندن 'سهیل محمود' سفیر پاکستان به وزارت خارجه هند، مراتب اعتراض این کشور را در خصوص حمله تروریستی در منطقه پلواما کشمیر به وی ابلاغ کرد.
البته پیشتر وزارت امور خارجه پاکستان اتهام مطرح شده توسط حکومت  هند مبنی بر دست داشتن عوامل اسلام آباد در حمله تروریستی کشمیر را رد کرده بود.
آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا