اخبارجهان

وزارت مالیه امریکا از احتمال افزایش ۴۰ فیصدی قیمت مواد سوخت خبر داد

کابل، ۲۱ سرطان، باختر
وزارت مالیه امریکا اعلام کرد اگر سقف قیمت پیشنهادی مواد سوخت روسیه پذیرفته نشود، قیمت جهانی می تواند با ۴۰٪ افزایش به ۱۴۰ دالر در بیرل برسد.
آژانس باختر به نقل از رویترز، این مقام امریکایی گفت که جنت یلن وزیر مالیه امریکا در دیدار امروز سه شنبه با سوزوکی شونیچی وزیر مالیه جاپان در مورد اجرای قیمت نفت پیشنهادی از سوی امریکا و تحولات اقتصادی جهان گفتگو خواهد کرد.
وی افزود که هدف از این دیدار و گفتگوها، تعیین قیمت مواد سوخت در سطحی است که قیمت تولید روسیه را پوشش دهد تا مسکو ترغیب به ادامه صادرات نفت شود اما نه آنقدر که این کشور بتواند منابع مالی برای جنگ علیه اوکراین را به دست آورد.
این مقام وزارت مالیه امریکا افزود که مقام های جاپانی درباره تعیین سقف قیمت در سطح پایین، نگران هستند اما محدوده احتمالی ۴۰ تا ۶۰ دالر در هر بیرل را رد نکرده اند.
دیمیتری مدودوف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هم در واکنش به پیشنهاد جاپان برای ایجاد محدودیت قیمت در خرید نفت از مسکو، تصریح کرد، پیشنهاد جاپان برای خرید مواد سوخت از روسیه به نصف قیمت فعلی، به کاهش عرضه منجر می‌ شود و در نتیجه، قیمت‌ ها می‌ تواند به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دالر در هر بیرل برسد.مدودوف خاطر نشان کرد که جاپان دیگر نمی تواند از روسیه، مواد سوخت بخرد یا در پروژه کارخانه ال ‌ان‌ جی ساخالین ۲ در روسیه مشارکت کند.سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا