سیاستTOP

رئیس الوزرای امارت اسلامی با وزیر امور خارجه پاکستان ديدار کرد

کابل/29 میزان/ باختر
ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و هیيت همراهش دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، دو جانب در مورد افزایش همکاری های اقتصادی میان افغانستان و پاکستان، آغاز دوباره پروازهای ملکی میان کابل و اسلام آباد، افزایش همکاری های اقتصادی میان افغانستان و پاکستان، بیست و چهار ساعته ساختن فعالیت های بندرهای سپین بولدک، تورخم و غلام خان، کاهش تعرفه گمرکی بر صادارت افغانستان، فراهم کردن تسهیلات به مسافرین افغان و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام آن کشور در افغانستان، صحبت کردند.

جانب افغانستان تاکید کرد که کارهای پروژه کاسا یکهزار وخط ریل مزار شریف- پیشاور تسریع یابد و پاکستان در زمینه مشکلات ترانزیتی یک راه حل پیدا کند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت که عمران خان صدر اعظم کشورش برای هیيت همراهش مدت محدود وقت تعیین کرده است تا مشکلات متذکره را بر اساس توافقات دو جانبه به گونه کامل حل کند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: موجودیت مسئولین تمام بخش ها در هييت ما نشان مي دهد که پاکستان خواهان حل مشکلات دربخش های اقتصادی و سیاسی با افغانستان است.

ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی، روابط میان افغانستان و پاکستان را تاریخی خواند و گفت: امیدواریم پاکستان تعهدات خویش را در عمل نيز ثابت کند
.
در اخیر این دیدار در خصوص حل اساسی مشکلات در بخش های سیاسی و اقتصادی کمیته های دو جانبه با تمام جزئیات صحبت های مفصل کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا