سیاستاخبار

کنفرانس منطقه یی علمای اسلامی در آیندۀ نزدیک برگزار می شود

کابل /8جدی/باختر

قرار است کنفرانس منطقه یی علمای اسلامی در آینده برگزار شود و در آن در مورد جنگ و صلح افغانستان اعلامیه صادر شود.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف می گوید که در ادامه تلاش های دولت افغانستان به هدف تقویت و گسترش روابط افغانستان با کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه، فرا منطقه و جهانی؛ روی تقویت ارتباطات با کشورهای اسلامی و نهاد های اسلامی و مذهبی بیشتر تمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر،محمد قاسم حلیمی امروز در یک نشست خبری گفت : در نتیجه تلاش سفیران افغانستان در کشورهای اسلامی، زمینهء تماس و تبادل نظر از طریق ویدیو کنفرانس با ۹ کشور و نهاد اسلامی و مذهبی فراهم شد و در مورد موضوعات مختلف بحث صورت گرفت.

وزیر ارشاد، حج واوقاف تصریح کرد که در نتیجه این تلاش ها یوسف کلا، رییس جمعیت علمای محمدیهء اندونیزیا به افغانستان سفر کرد و روی موضوعات متعدد از جمله تلاش برای برگزاری کنفرانس منطقه یی آسیا با اشتراک علمای اسلامی، تأکید صورت گرفت.

به گفته حلیمی، قرار است این کنفرانس در آینده نزدیک برگزار شود و در آن قطعنامهء واضح در رابطه به جنگ و فرض بودن صلح، صادر شود.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف، در این کنفرانس خبری از توسعه روابط با پوهنتون الازهر مصر، مفتی اعظم ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان و تقویت رابطه همکاری افغانستان با نهادهای معتبر اسلامی و مذهبی کشورهای مالیزیا، کویت، امارات عربی، عربستان سعودی و سایر نهادهای اسلامی ومذهبی اطمینان داد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا