امنیت

طالبان و جنایت دیگر!

کابل باختر 19 حمل
حادثه  دیروز در ولسوالی میوند ولایت قندهار که نزده مسافر در پی انفجار یک ماین جان شان را از دست دادند پله یی دیگرجنایات طالبان را سنگین تر ساخت واین نکته را بار دیگر وضاحت بخشید که این گروه مامور قتل افغانها بوده ودرانجام این گونه جنایات دست شیطان را از عقب بسته اند .
روز گذشته  یک موتر مسافربری که ازشهر ترینکوت ارزگان  روانۀ شهر قندهار بود در ولسوالی میوند ولایت قندهار  با یک ماین کنارجاده مواجه شد دراین حادثه نزده مسافر جان شان را ازدست دادند وچند تن دیگر زخمی  شدند . درمیان شهدا وزخمی شده گان این رویداد زنان وکودکان نیز شامل اند .
این واقعه  درحالی اتفاق می افتد که یک روزقبل  از آن طالبان با راکت پراگنی دریکی از  ولسوالی های میدان وردک یک زن ویک دختر  نزده ساله را به شهادت رساندند وسه کودک را زخمی ساختند.
درهمین روز یک مرد خیرخواه وخدا پرست باشندۀ شهر ترینکوت که قصد داشت صبحگاهان غرض عبادت خداوند (ج) به مسجد برود  درنزدیکی  منزلش باماین  تعبیه شده از سوی  طالبان مواجه شد وبه شهادت رسید که روزقبل  از این واقعه  طالبان باراکت پراگنی بربخش های از ولایت لوگر  چهار نفر که زنان وکودکان بودند زخمی  ساختند وبالاخره روز گذشته اعمال گروه اجیر طالبان با سازماندهی  انفجار درمکتب برکی برک لوگر برعلاوه آنکه قسمتی از ساختمان مکتب راتخریب کردند ملازم مکتب را نیز  مجروح ساختند .
آنچه در بالا گفته شده، مشت نمونه خروار  مثال زنده از صدها و هزاران جنایت است که طالبان به دستور  استخبارات پاکستان  علیه مردم  ما روا داشته اند آنچه قابل دقت است توسل جستن طالبان به قتل  زنان وکودکان است.
درطول  یکماه  گذشته  زنان وکودکان  بیشتر  از اقشار  دیگر جامعه  درخشونت  های که طالبان با افتخار  درآن ادعا مسوولیت کرده جان شان را از دست داده اند  برخورد غیر انسانی  وغیر اسلامی  طالبان نمایانگر آن است که این گروه به نام  مصونیت ، ارزش ، هویت ،کشور ،آزادی ، رسالت وبالاخره به نام انسان چیزی را درک نمی کنند، بل کشتارمردم افغان صرف  ازتعلقات زبانی ،جغرافیایی وسیاسی آنها هدف این گروه است وتا زمانی آنها  باید زنان واطفال  افغان را بکشند که دیگر هیچ افغانی در برابر آنها قد علم نکند ، انگیزه وشور افغانی بودن وآزاد بودن از این کشور رخت بندد.
طالبان را نمی توان بخشی از  افغانها  خواند زیرا افغانها  ناموس انسانی واسلامی شان را فراموش نکرده  اند آنها فرهنگ وسنن خود دارند حتا درکشمکش واختلافات ولؤ اختلافات حاد هم باشد اصول وروش خود دارند
آنها هیچگاهی در مناقشات ویا بروز مشکلات حق انسان بخصوص  زنده گی زنان واطفال  راتهدید نکرده اند درحالیکه طالبان شعار شان کشتن انسان هاست وبرای آنها پیر وجوان ، زن وکودک فرق ندارد  ورنه برای چند کودک در هوتل  کابل سرینا چه جو اب  دارند.
این ها میرساند که طالبان بیشتر از اندیشه های افراطیون متاثر اند که خارج از دایره اسلام قرار دارند وبرای مسلمانان وجوامع اسلامی  توطیه می سنجند.
اگر چنین نیست طالبان به اعمال  زشت وپلید شان اعتراف کنند وبگویند که تا حال  افزاری در دست سازمان های استخباراتی  پاکستان  اند ازطریق آنها افزاری برای جریان های افراطی  خارج از دایره اسلام بودند
به دربار خداوند  ستار  توبه نمایند ورنه محاسبه خداوند با آنها خیلی ها  دقیق است که راه نجات وگریز ازآن وجود ندارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا