اخبارجامعه

جلسۀ کمیسیون ملی حمایت از حقوق طفل برگزار شد

کابل/ ۱۳  اسد/  باختر

جلسه کمیسیون ملی حمایت از حقوق طفل امروز به ریاست سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری و رییس این کمیسیون در قصر صدارت عظمی برگزار شد.

دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: در این جلسه، از پیگیری فیصله های جلسه قبلی کمیسیون، پیگیری تصویب راهکار ملی حمایت از حقوق طفل، نبود مبصرات و مربی در مرکز اصلاح و تربیت اطفال و همچنین حفظ تشکیلات ریاست محافظت اطفال گزارش ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

معین وزارت کار و امور اجتماعی از  پیگیری تصویب راهکار ملی حمایت از حقوق طفل به جلسه گزارش داد. هدایت داده شد که این راهکار شامل اجندای کابینه شود تا در مورد آن تصمیم نهایی اتخاذ شود.

همچنین وزارت کار و امور اجتماعی راجع به چگونگی حضور مبصر و مربی در مرکز اصلاح و تربیت اطفال پیشنهاد های خود را در جلسه مطرح  کرد که از جانب اعضای جلسه مورد بحث قرار گرفت. سرانجام جلسۀ کمیسیون به وزارت کار و امور اجتماعی هدایت داد که پس از بررسی مجدد، پیشنهاد های  لازم را با اسناد و جزئیات لازم در جلسات بعدی ارائه کند تا تصمیم گرفته شود.

در جلسه امروز همچنین راجع به حفظ تشکیلات ریاست محافظت اطفال در وزارت کار و امور اجتماعی بحث صورت گرفت و فیصله شد که حفظ این ریاست برای تطبیق قانون حمایت حقوق طفل یک ضرورت است و در این زمینه کمیسیون اصلاحات اداری، وزارت مالیه و وزارت کار و امور اجتماعی یک جلسۀ تخنیکی را برگزار کنند و موضوع را برای سال مالی بعدی، بیشتر بررسی کنند.

در این جلسه همچنین راجع به کودکانی که همراه مادران مجرم شان در زندان ها زندگی می کنند بحث شد. سرانجام هدایت داده شد که یک جلسۀ تخنیکی با اشتراک نمایندگان وزارت عدلیه، کمیسیون مستقل حقوق بشر، ریاست عمومی امنیت ملی، شورای امنیت ملی، ادارۀ تنظیم امور زندان ها، وزارت کار و امور اجتماعی و اداره ملی احصائیه و معلومات راجع به تثبیت هویت و تثبیت سن این کودکان و چگونگی انتقال آنان به پرورشگاه ها بررسی لازم انجام شود.

همچنان درجلسۀ  امروز در خصوص استرداد  آن عده از خانم های خارجی که به ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی در افغانستان زندانی استند، نیز بحث لازم صورت گرفته و فیصله شد در یک جلسه تخنیکی با اشتراک نمایندگان شورای امنیت ملی، ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت خارجه و ادارۀ تنظیم امور زندان ها در این رابطه مطابق احکام قوانین و مقررات نافذه موضوع را مورد بررسی قرار بدهند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا