امنیت

وزارت امور داخله از عواقب ناگوار حملات راکتی پاکستان هشدار داد

کابل باختر 31 ثور
سیمینار یک روزه قوماندانان امنیه ولایات ، به هدف ارزیابی وضعیت امنیتی و چگونگی آماده گی ها برای تامین امنیت انتخابات دور دوم ریاست جمهوری امروز در مقر وزارت امور داخله برگزار شد.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر خبر داد، در این سیمینار که به ریاست محمد عمر داوود زی وزیر امور داخله برگزار گردیده بود، لوی درستیز وزارت دفاع ملی، معینان وزارت امور داخله، معاونین ریاست عمومی امنیت ملی، معین اداره ارگان های محل، نماینده ویژه سازمان ملل متحد،رییس های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخابات، رییس های کمیسیون امنیت داخلی شورای ملی ، قوماندانان امنیه 34 ولایت کشور و قوماندانان لواهای نظم عامه، سرحدی و قطعات خاص پولیس ملی افغانستان اشتراک داشتند.
در این سمینار وزیر امور داخله کشور، تامین امنیت انتخابات شانزدهم حمل را یک موفقیت بزرگ تاریخی و دستاورد قابل ستایش برای این نیروها خواند و تاکید ورزید که انتخابات گذشته پیام های روشن را برای دوستان و دشمنان افغانستان رساند و مردم افغانستان با وجود تمامی چالش های موجود به ویژه تهدید های امنیتی و نا مساعد بودن وضعیت جوی، با حضور گسترده در انتخابات نفرت و انزجار خود را نسبت به طالبان و تروریستان اعلام و از روند دموکراتیک در افغانستان حمایت کردند.
همچنان وزیر امور داخله کشور حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان را به شدت محکوم کرده از عواقب ناگوار آن هشدار داد و اعلام کرد که حوصله ی مردم افغانستان نسبت به حملات پیهم و دوامدار راکتی نظامیان این کشور بر قلمرو افغانستان به ستوه آمده اند.
او افزود: حملات راکتی نظامیان پاکستان همزمان با آغاز به اصطلاح عملیات خیبر توسط طالبان بر قلمرو افغانستان شدت یافته است.
وزیر امور داخله با آن که خواهان متوقف شدن فوری راکت پراگنی های نظامیان پاکستان بر خاک افغانستان شد از دولت آن کشور به گونه ی جدی خواست تا در دوستی اش با افغانستان صادق بوده و از حوصله مندی مردم این کشور سوئ استفاده نکنند در غیر آن مردم افغانستان تصمیم خواهند گرفت.
وزیر امور داخله کشور، بی طرفی، هماهنگی نزدیک، ارتباطات قوی، پلان گذاری، سوق و اداره خوب میان نیروهای امنیتی، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، نامزدان ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی و نهادهای ذیدخل در انتخابات را از دلایل پیروزی این نیروها در انتخابات شانزدهم حمل عنوان کرد، و افزود که نیروهای پولیس ملی افغانستان همچنان برای تامین امنیت انتخابات دور دوم آماده هستند.
رییس های کمیسیون های انتخابات ضمن رضایت از عملکرد نیروهای امنیتی به ویژه پولیس ملی افغانستان در تامین امنیت انتخابات شانزدهم، بر بی طرفی کامل این نیروها در دور دوم انتخابات تاکید کردند.
دخالت برخی افراد زورمند، دخالت شمار اندکی منسوبان امنیتی و طرف واقع شدن آنان به سود نامزدان مشخص، تهدیدات امنیتی در شماری مناطق کشور از چالش های انتقاد برانگیز فرا راه انتخابات شانزدهم حمل به شمار می رود که نشست امروز قوماندانان امنیه ولایت ها هم به هدف  شناسایی این چالش ها برگزار شد تا کاستی های گذشته در انتخابات دور دوم تکرار نشود و نیروهای امنیتی در یک هماهنگی قویتر با قاطعیت جلو چنین کارکردها را بگیرند.
در همین حال، لوی درستیز وزارت دفاع ملی، معاون ریاست عمومی امنیت ملی، رییس های کمسیون های انتخاباتی، معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله و معین ارگان های محل از آماده گی ها برای تامین امنیت هرچه بهتر انتخابات و تلاش ها برای هماهنگی هرچه بیشتر در این دور اطمینان دادند.
سترپاسوال محمد ایوب سالنگی معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله نیز با آن که چالش های امنیتی انتخابات شانزدهم حمل را مورد بررسی قرار داده از آماد گی نیروهای پولیس ملی افغانستان برای تامین امنیت هرچه بهتر دور دوم انتخابات خبر داد و تاکید کرد که در این دور انتخابات نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه پولیس ملی کشور هرگونه فعالیت های هراس افگنانه را که باعث اخلال روند انتخابات شود با قوت تمام سرکوب خواهد کرد.
در پایان قوماندانان امنیه ولایات ، قوماندانان زون های ساحوی پولیس سرحدی، قوماندانان لواهای پولس نظم عامه و قطعات خاص پولیس از اراده راسخ و آماد گی های کامل برای از میان برداشتن چالش های موجود فرا راه انتخابات 24 جوزا تعهد سپردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا