صحت

مرض سل هر روز جان بیش از چهار هزار تن را می‌گیرد

نیویارک/دویچه وله/باختر/2 عقرب
سازمان صحی جهان با اظهار تاسف اعلام کرده است که باوجود مهار شدن بیماری سل یا توبرکلوز و تشخیص درمان آن هنوز هم به عنوان مرگ بار ترین بیماری عفونی کشنده بعد از ایدز در سراسر جهان باقی مانده است.
در سال گذشته نه میلیون نفر به مرض سل مبتلا شده و حدود 1،5 میلیون نفر در اثر این بیماری جان داده اند.
یک مقام سازمان صحی جهان در ژنیو اظهار تاسف کرده  که با وجود موفقیت های طبی در مبارزه با عفونت های باکتریایی، هر روز تقریباً 4100 کودک، زن و مرد در اثر  این بیماری جان شان را از دست می دهند.
اگر چه میزان مرگ و میر در اثر این بیماری رو به کاهش است، اما سازمان صحی جهان در گزارش سال 2014 خود در مورد توبرکلوز گفته است که با درنظر داشت این که افراد مبتلا به این بیماری می توانستند نجات داده شوند، این رقم زیاد مرگ و میر غیر قابل قبول است.
ماریو راویلیونی، رئیس برنامه مبارزه علیه سل در سازمان صحی جهان می گوید که تعداد واقعی افراد مبتلا ممکن است چندین میلیون بیشتر از ارقام رسمی باشد. او به این عقیده است که بسیاری موارد عفونت های سل تشخیص داده نشده و یا نمی شود.
براساس ارقام ثبت شده، آسیای جنوب شرقی و مناطق غربی اقیانوس آرام بیشتر از ناحیه این بیماری (54 درصد) متاثر اند. حدود یک چهارم از موارد ابتلا به این بیماری در افریقا وجود دارد. در مقایسه با اندازه نفوس در افریقا، موارد ابتلا به این بیماری و رقم مرگ و میر ناشی از آن بسیار زیاد است.
رناته بیر، رئیس بنیاد جمعیت جهان در هانوفر آلمان، خواستار پول بیشتر از آلمان برای مبارزه علیه بیماری سل یا توبرکلوز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا