صحت

داكتر برنا آصفی وفات یافت

كابل/8/حوت/باختر

داكتربرنا آصفی بینانگذار صحت روانی درافغانستان وفات یافت.

در پیام وزارت صحت عامه كه به همین مناسبت به آژانس باختر ارسال گردیده‌، داكتر برنا آصفی از بنیانگذاران صحت روانی در افغانستان خوانده شده و خاطرنشان گردیده كه آصفی خدمات ارزشمندی را در راستای صحت روانی انجام داده و در بخش صحت روانی شاگردان زیادی را آموزش داده است.

همچنان داكتر ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت عامه در تماس تیلفونی به خبرنگار آژانس باختر گفت كه مرحوم داكتر برنا آصفی تا سطح دكتورا در رشته صحت روانی به تحصیل پرداخت و شیوه های جدید تداوی امراض صحت روانی را در آن زمان در افغانستان معرفی نمود.

داكتر دلیل افزود كه نخستین شفاخانه صحت روانی از اثر تلاش مرحوم آصفی در افغانستان ایجاد شد و متون درسی را در رشتهء یادشده در پوهنحی های طبی آن زمان تدوین و روی شناخت امراض روانی خاص كه ریشه در ناسازگاری های اجتماعی داشت،‌ تحقیقات زیادی انجام داد و پیشنهاد های نیز برای تداوی امراض صحت روانی در كشور ارایه كرد.

داكتر ثریا دلیل مرگ مرحومی را در عرصه طبابت یك ضایعه دانست و به خانواده و جامعه طبی كشور تسلیت گفت و برای متوفی بهشت برین استدعا كرد.

همچنان به همین مناسبت پیام های تسلیت از جانب اتحادیه سراسری داكتر ها و كاركنان صحی افغانستان و انجمن استادان پوهنتون طبی كابل به آژانس باختر ارسال گردیده است.

در این پیام ها مرحوم آصفی از پیشكسوتان صحت روانی در افغانستان گفته شده و وفات آن مرحومی یك ضایعه جبران ناپذیر خوانده شده است.

 آصفی جمعه شب، پنجم حوت در سن هفتاد نه سالگی در شفاخانه یی در لندن ازاثر مریضی كه عاید حالش بود وفات یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا