سیاست

رئیس‌جمهور غنی در مراسم فاتحه‌خوانی کارمندان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی، اشتراک کرد

کابل باختر 14 عقرب
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در مراسم فاتحهخوانی آن عده کارمندان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی که در حادثۀ اخیرتروریستی در کابل به شهادت رسیدند، اشتراک کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، دراین مراسم که در مقر ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی برگزار گردیده بود، رئیس‌جمهور کشور و سایر اشتراک‌کننده‌گان، به‌روح همه‌شهدا به‌ویژه کارمندان آن اداره اتحاف دعا نموده و برای مجروحین، از بارگاه ایزد متعال شفای عاجل استدعا کردند.
متین بیگ رئیس ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی در صحبتی، از رئیس‌جمهورغنی به‌خاطر غم‌شریکی با خانواده‌های شهدا و کارکنان آن اداره، قدردانی نموده گفت، همه کارمندان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی همانند اعضای یک خانواده‌اند و بابت از دست‌دادن همکاران شان، اندوه‌گین می‌باشند.
وی اطمینان داد که حوادث و خطرات ناشی از اعمال تروریستان هیچ‌گاه به روند کار این اداره تأثیر منفی نمی‌گذارد و کارمندان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی با تمام نیرو و توان به کار خود ادامه می‌دهند.
در ادامه، شماری از اعضای خانواده‌های شهدا صحبت کردند و از رئیس‌جمهور کشور به‌خاطر اشتراک در مراسم فاتحه و ابراز غم‌شریکی با آنان، قدردانی نمودند.
رئیس‌جمهورغنی، یک‌بار دیگر به خانواده‌های شهدای رویداد تروریستی اخیر کابل و نیز کارمندان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی تسلیت گفت و از صبر و شکیبایی خانواده‌های قربانیان، تشکر و امتنان کرد.
وی افزود، همۀ ما منحیث اعضای یک خانواده از اثر وقوع حادثۀ اخیر که منتج به شهادت و زخمی‌شدن شماری از هموطنان ما گردید، اندوه‌گین شدیم. رئیس‌جمهور از مسوولین ادارۀ ارگان‌های محلی به‌خاطر رسیدگی به خانواده‌های شهدا، تشکر کرد.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی، بار دیگر اعمال تروریستان را محکوم نموده، خاطرنشان کرد که تلاش حکومت این است تا زمینۀ فراگیری علم و دانش را به کودکان این سرزمین فراهم سازد، اما تروریستان از کودکان به‌عنوان وسیلۀ بربادی و حربۀ برای انتحار و انفجار استفاده می‌کنند.
وی افزود: استفاده از کودکان به‌عنوان ابزار انتحار و کشتار به هیچ‌عنوان توجیه‌پذیر نمی‌باشد و گروه‌های تروریستی برای نفاق و بربادی افغانستان کار می‌کنند، اما آنها باید بدانند که مردم افغانستان، غم و آرزوی‌شان شریک است و این ملت واحد، تسلیم زور نمی‌شود.
رئیس‌جمهورغنی با تأکید گفت که ارادۀ ما برای ساختن یک افغانستان آباد و مترقی است  و این اراده در همکاری با مردم ما، هر روز قوی تر می‌گردد.  عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا