اخباراقتصاد

تولیدات محصولات انار در قندهار افزایش یافته است

کابل/9 عقرب/باختر

با افزایش حاصلات انار در قندهار، محصولات تولیدی کارخانه های که درتولید آب میوه انار در این ولایت فعالیت دارند، افزایش یافته است.

محصولات تولیدی کارخانه های تولید آب میوه و صابون انار که در پارک های صنعتی قندهار فعالیت دارند، سطح تولیدات شان را افزایش داده است و محصولات تولیدی شان را به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می کنند.

به گزارش آژانس باختر، کارخانه های تولیدی آب میوه در قندهار در سال جاری سطح تولیدات محصولات خود را که بخش عمده آن را آب میوه های انار تشکیل می دهد، به بیش از ده تن رسانیده است.

همچنان کارخانه های تولیدی صابون انار، نیز حجم تولیدشان را به ۸ تن در سال افزایش داده اند.

با افزایش کارخانه های تولید آب میوه و صابون انار در قندهار, زمینه کار برای صدها تن از شهریان این ولایت نیز فراهم شده است.

همچنین در سال جاری بیش از۶۰۰ تن دانه انار که برای تولید محصولات صحی و آرایشی استفاده می شود بسته بندی و به خارج از کشور صادر شده است.

انار قندهار که از شهرت جهانی برخوردار می باشد از جمله اقلام مهم صادراتی افغانستان محسوب می شود و در این اواخر جایگاه خوبی را در بازار های منطقه و جهان تثبیت کرده است.

وزارت صنعت وتجارت به رهبری نثاراحمد غوریانی از افزایش حاصلات باغ های انار و تولید انواع محصولات آن در قندهار، استقبال می کند و روی بازاریابی به محصولات داخلی کشور در بازارهای منطقه و جهان کار می کند. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا