سیاست

هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان تعیین شد

کابل/8حمل/باختر
هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان به منظور پیشبرد مذاکرات صلح با گروه طالبان تعیین شد. این هیئت که پس از غور و مداقه و مشوره‌های لازم با تمام جناح‌ها و اقشار تاثیرگذار جامعه تعیین گردیده است، وظیفه دارد تا از جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان نمایندگی کند.
رییس جمهوری اسلامی افغانستان با آرزوی موفقیت به این هیئت، از آنان می‌خواهد تا در تمام مراحل مذاکرات مصالح علیای کشور، ارزش‌های مشترک مردم افغانستان و موقف اصولی افغانستان متحد و یکپارچه را در نظر گرفته و برای آوردن صلح و ثبات دایمی در کشور تلاش کنند.
عبدالسلام رحیمی، نماینده خاص رییس‌جمهوری و وزیر دولت در امور صلح می‌گوید که این وزارت در حصه پیشبرد روند صلح و مدیریت تمامی ساختار‌های تصمیم‌گیری، سهولت‌های مورد نیاز را از جانب دولت جمهوری اسلامی افغانستان فراهم می‌کند و امور اجرایی مربوط را مسوولانه به پیش خواهد برد.
معصوم ستانکزی در رأس هیئت، فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک،فوزیه کوفی، ضرار احمد مقبل،عبدالهادی ارغندیوال،محمد رسول طالب،حبیبه سرابی،داکتر غیرت بهیر، عبدالحفیظ منصور،غلام فاروق مجروح،مولوی عنایت الله بلیغ،باتور دوستم،کلیم الله نقیبی، محمد ناطقی،جنرال ایوب انصاری،شهلا فرید،شریفه زرمتی،خالد نور وداکتر امین احمدی در ترکیب این هیئت هستند.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا