جامعه

بر بر چیدن بساط خشونت علیه زنان در بدخشان تاکید شد

بدخشان 18 قوس یاختر
گرد همایی تحت  نام  "بیایید خشونت علیه زنان را کاهش بدهیم" امروز از سو ی دفتر لینکن در بدخشان  بر گزار شد.
   به گزارش خبر نگار محلی  آژانس  باخت،ردر محفلیکه به همین مناسبت در شهر فیض آباد دایر شده بود بانو بهار ابوذر کارمند دفتر لینکن در صحبتی گفت : هدف از تدویر این گرد همایی آگاهی دهی به آنعده کسانیست که تبعیض جنسیتی را بالای زنان روا میدانند و به خشونت علیه زنان در همه ابعاد زندگی ادامه میدهند تا سطح آگاهی شان بالا برودو حقوق بشری زنان را احترام بگذارند .
همچنان شمشاد مسول بخش جندر دفتر آغا خان در بدخشان اظهار داشت  هنوز در جامعه ما کسانی هستند که به کلمه جندر و تبعیض باور ندارند و میگویند این یک کلمه وارداتی است و با فرهنگ اسلامی و افغانی هیچ مطابقت ندارد. در حالیکه جندر وتبعیض جنسیتی کلمه وارداتی نیست و هیچگونه تضادی با فرهنگ ما ندارد وباید زنان حقوق بشری شان احترام شود
  وی افزود،  در اکثر قریه ها وروستا های  دوردست بدخشان زنان و مردان از حقوق بشری شان آگاهی ندارندو  زنان نمی دانند که حقوق بشری و اسلامی شان چیست و ما زنان خودمان تلاش نماییم تا حقوق مانرا از نگاه دین اسلام و ارزش های بشری بدانیم و نگذاریم تا حقوق ما تلف شود و خشونت علیه مان صورت بگیرد.
داکتر انیس اخگر کار شناس و فعال جامعه مدنی میگوید : ما زنان نباید با باور بیرونی ها مبارزه را آغازنمایم ما باید به رویت باورهای دینی و عقیدتی مان که همان اسلام عزیزاست دست به مبارزه علیه خشونت بزنیم و در روشنایی ارزش های اسلامی و قوانین نافذه کشور خودمان دست بدست هم بدهیم و با پدیده خشونت مبارزه نمایم در غیر آن مورد خشونت قرار میگیریم .
هم چنان در این گردهمایی تصاویری که از طرف دفتر لینکن مقیم فیض آباد در دیوار ریاست امورزنان به خاطرمحو خشونت علیه زنان حک شده بود نیز با جمعی از زنان نخبه به دید مردم گذاشته شد. برمک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا