جهان

ایران : ازتلاش های حکومت وحدت ملی مبنی بر تامین صلح حمات میکند

نیویارک-ایرنا-28 سنبله – باختر
سفیر و نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد بااشاره به گزارش منشی عمومی آن سازمان مبنی بر ادامه نا امنی و بی ثباتی و حملات تروریستی در افغانستان تصریح کرد : جمهورس اسلامی ایران از مساعی حکومت وحدت ملی در تامین صلح حمایت همه جانبه میکند.
غلامعلی خوشرو ، سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه طی سخنانی در نشست بررسی' وضعیت افغانستان' اظهار کرد:  ایران همواره از برقرای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان حمایت کرده و به این حمایت خود ادامه می دهد.
خوشرو ضمن حمایت از تلاشهای حکومت وحدت ملی افغانستان درمقابله باچالشهای سیاسی ، امنیتی و اقتصادی تصریح کرد که صلح و ثبات در افغانستان به معنی صلح و ثبات در مرزهای کشور ایران وسایر نقاط منطقه است.
سفیر ایران با اشاره به آخرین گزارش منشی عمومی به شورای امنیت در این خصوص اظهار داشت: گزارش ارائه شده حاکی از ادامه ناامنی و بی ثباتی و افزایش حملات تروریستی توسط طالبان و دیگر گروهها است.
وی افزود : جمهوری اسلامی ایران همه این حملات تروریستی را محکوم کرده و هرگونه همکاری با طالبان را به زیان برقراری صلح وثبات در این کشور می داند.
سفیر ایران  بااشاره به ظهور طیف وسیعی از گروههای تروریستی همچون طالبان، القاعده و اخیرا تهدید داعش در افغانستان بر مسئولیت قدرتهای منطقه وجهان برای همکاری و حمایت از حکومت وحدت ملی در مبارزه با تروریزم افزوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا