جهان

صدراعظم سوریه : چهل شفاخانه و چهارصد مرکزصحی در سوریه نابود شده اند

دمشق – منابع خبری بین المللی – 7 عقرب – باختر
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه وائل الحلقی ،صدراعظم آنکشور دیروز در دیدار با مدیر اجرائیوی  صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونسف)گفت که گروه های تروریستی مسلح خسارات سنگینی را به بخش زیر بنا ها، خدمات و توسعه اقتصادی بویژه در بخش صحی سوریه وارد کرده و چهل شفاخانه و چهارصد مرکز صحی  با چهارصد عراده موتر امبولانس رانابود کرده اند.
صدراعظم سوریه در نشستی  با ˈآنتونی لیکˈAnthony Leek با قدردانی از خدمات یونیسف در سوریه،بر افزایش حمایت  یونیسف برای توسعه بخش های مختلف ، بویژه در زمینه توانبخشی و بازسازی مدارس  که حدود چهار هزار مدرسه آسیب دیده توسط گروه های تروریستی مسلح را شامل می شود، تاکید کرد.
وی افزود: محاصره اقتصادی و تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی و ایالات متحده، درد و رنج مردم سوریه را افزایش داده است.
الحلقی اظهار کرد: که با وجود تحریم و محاصره ناعادلانه و خسارات سنگین به اقتصاد ملی، دولت نسبت به انجام بازسازی آنچه که از سوی گروه های تروریست  نابود شده و ارایه خدمات اولیه به شهروندان ، بویژه صحت و آموزش و پرورش رایگان اقدام کرده است.
صدراعظم سوریه همچنین بکارگیری کودکان توسط گروه های مسلح تروریستی در سوریه را  نقض آشکار قوانین و کنوانسیون های بین المللی دانست.
وی گفت: دولت به توسعه بخش صحت، و همکاری بین المللی با سازمان های مختلف آموزشی و در اختیار گذاشتن امکانات لازم به یونیسف برای کمک به ارایه مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش کودکان در مناطق مختلف سوریه، بر اساس وظیفه اخلاقی و انسان دوستانه و مبتنی بر قانون اساسی پایبند است
در این جلسه دکتر ˈاسامه سماق ، معین وزارت صحت عامه سوریه و ماریا Calivis مدیر سازمان منطقه ای  صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" در شرق میانه و شمال افریقا و یوسف عبدالجلیل ، نماینده مقیم این سازمان درسوریه، حاضر بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا