اخباراقتصاد

مرکز آنلاین ثبت علایم تجارتی در هرات افتتاح شد

کابل/14 جوزا/باختر

وزارت صنعت و تجارت از افتتاح مرکز آنلاین ثبت علایم تجارتی در هرات خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت در مراسم افتتاح این مرکز گفت که به اساس تعهدات ملی وبین المللی، وزارت صنعت و تجارت و به هدف فراهم آوری تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران، این مرکز آنلاین ثبت علایم تجارتی را در هرات ایجاد کرده است.

غوریانی همچنین افزود که به اساس قواعد، مقررات و تعهدات بین المللی افغانستان در برابر سازمان تجارت جهانی، سیستم سازی وتقویت نظام شفاف در روند ثبت مالکیت فکری وعلایم تجارتی، نهادینه کردن فرهنگ ثبت علایم تجارتی، این مرکز ایجاد شده است.

وزیر صنعت و تجارت با تاکید به فراهم آوری تسهیلات لازم به بخش خصوصی به خصوص سرمایه گذاران، گفت که قبلا مرکز آنلاین ثبت علایم تجارتی در مرکز ایجاد شده و حالا در هرات ایجاد شد و در قدم های بعدی در قندهار، ننگرهار، خوست و بلخ نیز ایجاد می شود.

در همین حال مقام های دولتی هرات و نمایندگان بخش خصوصی از ایجاد این مرکز در هرات استقبال کردند و افتتاح آنرا یک گام موثر در راستای شفاف سازی و فراهم آوری تسهیلات برای صنعت کاران، تاجران وسرمایه گذاران عنوان کردند.

مرکز آنلاین ثبت علایم تجارتی در هرات به هدف فراهم کردن تسهیلات تطبیق تعهدات افغانستان به سازمان تجارت جهانی در خصوص ایجاد سیستم وتوسعۀ فعالیت های ریاست حمایت مالکیت های فکری، تشویق وترغیب فرهنگ ثبت بیشتر علایم تجارتی، بلند بردن سطح عواید، تسریع روند کاری ثبت علایم ومحدود کردن زمینه های فساداداری ایجاد شده است.نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا