اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیرحکومتی درپایتخت

 کابل/ 29ثور/ باختر

شمار محدودی ازروزنامه های چاپی غیرحکومتی که دردسترس قرارگرفته اند به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشور پرداخته اند.

 روزنامۀ اطلاعات روز زیرعنوان ” نبرد برسرتصرف دهلیز پایتخت ، چرا غزنی ولایت استراتیژیک است ؟”نوشته است.

سید عمر نورستانی ، والی غزنی به این باوراست که این ولایت برای طالبان دارای دو اهمیت است.

نخست این که این ولایت مرکز ثقافت اسلامی است و امتیاز جهانی دارد . دیگر این که غزنی درمسیرشاهراه شماره یک واقع شده و درحدود هشت ولایت و پنج بندر را به مرکز کشور وصل می کند.

روزنامۀ 8 صبح تحت عنوان “بسم الله محمدی به عنوان وزیر امورداخله معرفی می شود.” نگاشته است .

 یک منبع دردولت افغانستان می گوید که قرار است بسم الله محمدی به عنوان وزیر امور داخله درروزهای آینده به صورت رسمی معرفی شود.

طبق اطلاعاتی که این منبع دراختیار 8 صبح قرارداد ، برنامه این بود که بسم الله محمدی پیش از عید فطر به عنوان وزیر امورداخله معرفی شود. اما بنابر دلایلی این موضوع به تاخیر افتاده است.

 روزنامۀ صبح کابل تحت عنوان وحید مجروح : شفاخانۀ صد بستر دشت برچی به نام مریم نورزاد نام گذاری می شود.”نوشته است.

 هم زمان با روز جهانی قابله ، وحید مجروح ، سرپرست وزارت صحت ، می گوید که قراراست شفاخانه صد بستر دشت برچی به نام مریم نورزاد قابله یی که سال گذشته درحمله تروریستی به این شفاخانه جان باخت ، نام گذاری شود.

روزنامۀ آرمان ملی زیرعنوان بهره برداری از سه کارخانۀ تولیدی به ارزش ده میلیون دالر امریکایی درهرات .”نگاشته است .

سه کارخانۀ تولیدی درشهرک صنعتی هرات با حضور نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت ، سید عبدالوحید زاهد قتالی والی هرات ، نمایندگان مردم درپارلمان و سکتور خصوصی افتتاح و به بهره برداری سپرده شده است.

این کارخانه ها به سرمایه گذاری ده میلیون دالر امریکایی در چند خط تولید درسکتور های تولید لبنیات ، آیسکریم ، پنیر و بیسکویت درشهرک صنعتی هرات به فعالیت  آغاز و زمینۀ کار مستقیم و غیر مستقیم را به پنجصد تن از شهروندان کشور مساعد ساخته اند.ختم/ شوخک …ک…م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا