سیاست

درجلسه شورای عالی نورم و استندرد ملی به ریاست احمد ضیا مسعود مقرره کیفیت مواد نفتی مورد بحث قرار گرفت

کابل باختر 12 دلو
جلسه شورای عالی نورم و ستندرد ملی تحت ریاست احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با اعضای این شورا در دفتر کاری نماینده فوق العاده رییس جمهور امروز برگزار  گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر،در این نشست طبق فیصله قبلی شورای عالی نورم و ستندرد در مورد مقرره کنترول کیفیت مواد نفتی بحث و تبادل نظر همه جانبه صورت گرفت.
اعضای این شورا توافق کردند که برای جلوگیری از قاچاق و عرضه مواد نفتی کم کیفیت مقرره ای
را آماده کرده و جهت تصویب به نشست کابینه جمهوری اسلامی افغانستان ارسال کنند.
مجیب الرحمان خطیر معاون مسلکی اداره ملی ستندرد (انسا) دراین نشست گفت که عرضه مواد نفتی کم کیفیت در کشور در حال افزایش بوده و اگر جلو آن گرفته نشود صحت شهروندان را تهدید خواهد کرد.
او گفت بخاطر جلوگیری از ورود و کنترول، قراردادهای مواد نفتی، بخش خصوصی در بیرون از کشور باید ثبت اتشه‌های تجارتی افغانستان گردد تا  قراردادها جنبه حقوقی و قانونی بگیرد.
خطیر همچنان بیان داشت که جهت بلند بردن کنترول و کیفیت مواد نفتی باید همه تانکرهای مواد نفتی بدون قید و شرط لابراتوار و آزمایش شود؛ او افزود درحال حاضر از هر 10 تانکر تیل تنها 3 تانکر آن لابراتوار و آزمایش می‌شود که خود زمینه وارد شدن تیل‌های کم کیفیت را مساعد می‌سازد.
وی گفت که شماری از تجار به بهانه وارد کردن تیل کم کیفیت، بل مستردی از نهادهای حکومتی گرفته و مواد نفتی شان را از تکس و مالیه دولت نجات می‌دهند، در حالی‌که اموال شان را به شکل قاچاق وارد بازار می‌نمایند.
اعضای شورای عالی نورم و ستندرد  همچنان در مورد عرضه تیل‌های کم کیفیت توسط تانک‌های تیل و غرفه‌ها و دکاکین که به گونه غیر قانونی تیل می‌فروشند، بحث و تبادل نظر کردند و تصمیم گرفتند تا راه حلِی برای جلوگیری از فروش و عرضهِ تیل کم کیفیت به بازار جستجو شود.
احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به اعضای شورای عالی نورم و استندرد هدایت داد تا برای جلوگیری از مواد نفتی کم کیفیت در سطح شهر مقرره پیشنهادی را با نهادهای مرتبط به مواد نفتی شریک سازند و هفته آینده دوباره آماده نمایند و به نشست کابینه جمهوری اسلامی افغانستان ارسال کنند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا