جهان

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان تاسه ماه آینده برگزار می شود

تاشکند – ایرنا – باختر14سنبله
انتخابات ریاست جمهور ی ازبکستان تا سه ماه آینده برگزار می شود.
به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خارجی ، اگرچه طبق قانون اساسی اربکستان پس از مرگ رییس جمهور رییس سنا می تواند بطور موقت تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری زمام امور کشور را در دست بگیرد، اما احتمال اینکه خود این رییس موقت بتواند جانشین رییس جمهور فقید گردد را بعید نداست.
به اعتقاد تحلیلگران پنج بازیگر سیاسی و یا گزینه از میان هیات حاکمه این کشور برای جانشینی اسلام کریم افریس جمهورفقیدازبکستان وجود دارند که از جمله آنها شوکت میرزایف، صدراعظم  تکنوکرات 58 ساله این کشور است.
رستم عظیم اف، معاون صدراعظم و وزیر مالیه 57 ساله کشور به عنوان جانشین احتمالی دیگر برای کریم اف نام برد که دیپلمات های خارجی او را از مروجان فرهنگ غربی می شناسند.
سومین گزینه ، رستم عنایت اف، رییس سازمان امنیت ملی ازبکستان است که از سال 1995 در این مسند قرار دارد و از شخصیت های کلیدی قدرت در این کشور به شمار می رود.
چهارمین گزینه ،نعمت الله یولداشف، رییس مجلس سنای این کشور است که طبق قانون اساسی پس از مرگ رییس جمهور بطور موقت رهبری کشور را تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در دست گرفته است.
گزینه پنجم خود خانواده کریم اف؛ رییس جمهور فقید و از جمله آنها تاتیانا کریم اف، بیوه رییس جمهور، خانم لاله کریم اف و دخترانش هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا