سیاست

شوراي ملي تمثيل كننده اراده ملت است

 

كابل باختر 20 سنبله

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه با نماینده های نهاد های جامعۀ مدنی، شورای علماء و شورای ولایتی ولایت خوست، در مقر شورای ملی ملاقات کرد.

به اساس معلو مات دفتر مطبوعاتي ولسي جرگه به آژانس باختر، دراین ملاقات رئیس ولسی جرگه   شورای ملی را به مثابۀ خانۀ ملت و نمایندگان ملت را تمثیل کنندۀ ارادۀ مردم تلقی نمود ه، صحبت های آنان را استماع نمود.

سپس، چند تن به نمایندگی از دیگران صحبت نموده، اظهار داشتند: از آنجاییکه ولایت خوست یک ولایت سرحدی است و با کشور پاکستان بیشتر از چهار کیلو متر فاصله ندارد و در اوضاع کنونی مداخلات از بیرون مرز جریان دارد، با آنهم مردم این ولایت مانند سایر ولایات روند عادی زندگی خویش را دنبال می نمایند؛ باز سازی جریان دارد؛ نیروهای با شهامت امنیتی در دفع دشمن و تأمین امنیت آمادۀ خدمت میباشند؛ مکاتب و مؤسسات تعلیمی فعال هستند؛ نهاد های جامعۀ مدنی، شوراهای علماء و ولایتی برای تأمین صلح و عدالت کار می کنند و ما به نمایندگی از ولایت خوست به  دولت  وعده می دهیم تا در راه تأمین صلح و عدالت و آبادانی افغانستان از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهیم کرد.

آنان برخی از مشکلات شان را از قبیل محدودیت در آزادی بیان و محدویت در نشرات تلویزیون ولایت خوست، بیان داشته و آن را ناشی از بی توجهی و بی کفایتی مسئولین آن ولایت عنوان کردند.

در مقابل، رئیس ولسی جرگه با سپاس از احساسات و  اظهارات وطنپرستانۀ آنان گفت: به واقعیت مردم ولایات همجوار با همسایۀ شرقی افغانستان، در طول سه دهه همواره مورد هجوم و تجاوز از آن سوی مرز قرار گرفته و متحمل خسارات جانی و مالی گردیده اند؛ به شما معلوم است که مردم با شهامت افغانستان در طول تاریخ در مقابل تجاوز بیگانگان آرام ننشسته، به طور خود جوش در مقابل مداخلات و تجاوزات دشمن اقدام نموده است.

رئیس ولسی جرگه، علاوه نمود که احساسات شما نمایندگی از غرور و غیرت نیاکان شما را می کند که همیشه در راه آزادی و استقلال کشور، فداکاری و جانبازی  نموده اند.

رئیس ولسی ضمن آنکه از زحمات شباروزی آنان در راه آبادی و پیشرفت ولایت خوست قدر دانی کرد، به آنان وعده سپرد تا مشکلات شان را از طرق ممکن به  مقامات مسئول مطرح برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا