سیاست

معاون دوم ریاست جمهوری بر گسترش و توسعه روابط فرهنگی با ایران تاکید کرد

کابل باختر 7 میزان
معاون دوم ریاست جمهوری امروز در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد روابط فرهنگی و آموزشی میان دو کشور تبادل نظر کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: سرور دانش معاون دوم رییس جمهور در این دیدار اظهار داشت: روابط سیاسی در سال های اخیر با جمهوری اسلامی در سطح مطلوبی قرار داشته و آن چه مهم است، گسترش و توسعه روابط فرهنگی و آموزشی است. وی افزود: روابط و مشترکات دو کشور ایران و افغانستان به خصوص در عرصه های فرهنگی و تاریخی به قدری گسترده است که تفاوت ها را تحت شعاع قرار می دهد.
سرور دانش هم چنین گفت: در 156 مرکز تحصیلات عالی دولتی و غیر دولتی در افغانستان در حدود 350هزار محصل در حال فراگیری علم و دانش هستند که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای افغانستان برای کار و سرمایه گذاری در بخش آموزشی و فرهنگی و هم چنین نشانه یک خیزش بزرگ در راستای علم آموزی است. وی اضافه کرد: هنوز کارهای زیادی لازم است تا در بخش کیفیت آموزش عالی و مسایل پژوهشی و تحقیقاتی در افغانستان صورت گیرد.
هیات ایرانی نیز از پیشرفت های موسسات تحصیلات عالی در افغانستان و نگاه مسولین و نخبگان افغانستان نسبت به آموزش عالی تمجید کردند. آنان هم چنین اعلان آمادگی کردند که دانشگاه  علامه طباطبایی به عنوان بزرگ ترین مرکز تحصیلات عالی در زمینه علوم انسانی و به عنوان قطب علمی در خاورمیانه و ایران، همکاری های نزدیک با تحصیل کردگان و نهادهای تحصیلات عالی افغانستان به خصوص در بخش آموزش های کوتاه مدت، خواهد داشت.
اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بخاطر تحسین از شخصیت علمی و اکادمیک سرور دانش، نشان آن دانشگاه را به وی اهدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا