سیاستاخبار

داکترعبدالله: تداوم جنگ به پیروزی نه، بلکه به دوام رنج و مصیبت مردم افغانستان می ‌انجامد

کابل / 23 سرطان / باختر

داکترعبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی امروز در «نشست ملی صلح» گفت که تا اکنون طالبان حاضر نشدند که روی مسایل اساسی مذاکره کنند.

به گزارش آژانس باختر؛ رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، دراین نشست که از جناب ایتلاف ملی زنان در روند صلح با حضور دکتور بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحۀ ملی، وزیر حج و اوقاف و وزیر دولت در امور صلح، فعالان حقوق زن در مرکز و ولایت‌ها و نهادهای جامعۀ مدنی برگزار شد، تاکید کرد: در هیچ شرایطی دروازۀ مذاکرات  را نمی‌بندیم؛ ولی در برابر جنگ تحمیل شده می‌ایستیم.

ایتلاف مشارکت زنان در روند صلح به همکاری نهادهای جامعۀ مدنی و مدافع حقوق زن دریک کارزار سراسری جمع‌ آوری امضا در حمایت از روند صلح، از 500 هزار شهروند در 33 ولایت امضا گرفتند.

در این کارزار همه خواستار آتش‌بس دایمی، تسریع روند  مذاکرات، حفظ دستآوردها و مشارکت معنادار زنان، جوانان و قربانیان جنگ در روند صلح شدند و این نهادها از رییس شورای عالی مصالحۀ ملی خواستند که موارد ذکر شده را در تلاش‌های صلح دخیل کند.

داکترعبدالله از کار ایتلاف مشارکت زنان در روند صلح قدردانی کرد و گفت که خواست‌های مشروع شما مورد تایید حکومت، جامعۀ بین‌المللی و جز از اولویت‌های ما است

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افزود که ما آمادگی کامل برای مذاکرات صلح داریم؛ اما طرف مقابل جنگ را تشدید می‌کند و تا اکنون حاضر نشده است که روی مسایل اساسی بحث کند.

داکترعبدالله هشدار داد که اگر طالبان اهداف شان را از طریق جنگ دنبال کنند و مشروعیت آن را از مذاکرات بگیرند به هیچ هدفی نخواهد رسید.

داکترعبدالله علاوه کرد که علمای کشورهای اسلام در سطوح مختلف این جنگ را ناروا و حرام دانستند و تداوم این جنگ به معنای دوام آوارگی، رنج و مصیبت مردم افغانستان است نه پیروزی. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا