اخبارجامعهصحتآموزش

وزارت تحصیلات عالی و معارف از پیشنهاد وزارت صحت عامه استقبال کردند

کابل /8 جوزا/ باختر

بر اساس فیصله کمیته مبارزه با ویروس کرونا و به هدف جلوگیری از گسترس موج سوم این ویروس، مکاتب و پوهنتون های دولتی و خصوصی و کورس‌های آموزشی  در کابل، غزنی، هلمند، قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، وردگ، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز و نیمروز، سر از امروز هشتم جوزا، برای دوهفته رخصت اعلام شد.

به گزارش خبر نگار آژانس باختر؛ داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه که در کنفرانس خبری مشترک با وزیرتحصیلات عالی و سرپرست وزارت معارف در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد گفت که هدف رخصت اعلام شدن مکاتب، پوهنتون ها و کورس های آموزشی، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مکان‌های مزدحم است.

داکتر مجروح بیان کرد در جریان دوهفته پس از عید فطر، سیر گسترش ویروس کرونا در کشور به ویژه در۱۶ ولایت یاد شده افزایش یافته است.

سرپرست وزارت صحت عامه از شهروندان کشور خواستار همکاری با وزارت صحت عامه در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شد و از آنان تقاضا کرد که با رعایت موارد صحی از جمله پوشیدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی تاحد امکان و شستن مکرر دست ها با آب وصابون، در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا سهم شهروندی خویش را ادا کنند.

وی افزود: اکنون ظرفیت کافی برای پذیرش بیماران کرونایی و فراهم کردن آکسیجن وسایر نیازمندی‌ها در شفاخانه‌های ویژه این بیماران وجود دارد و در صورت نیاز تعداد بسترها و امکانات مورد نیاز به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

دکتور عباس بصیر، وزیر تحصیلات عالی و رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف در این کنفرانس خبری از پیشنهاد وزارت صحت عامه برای رخصتی دوهفته یی مکاتب در ۱۶ ولایت کشور استقبال کردند و از استادان ومحصلان دانش آموزان در ولایت های دیگر که روند آموزش در آنها به گونۀ عادی جریان دارد خواست که توصیه های صحی وزارت صحت عامه را رعایت کنند.مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا