اخبارجامعهآموزش

ساختمان مکتبی در مرکز بامیان افتتاح شد

بامیان،۷ثور، باختر
ساختمان مکتب ابتداییه امام محمدباقر واقع در درۀ سادات مرکز بامیان تکمیل شد و دیروز درحضور والی بامیان، افتتاح شد و به بهره‌برداری سپرده شد.
عبدالله سرحدی والی بامیان ضمن تقدیر و تشکر از کشور جاپان و موسسه تطبیق کننده (ادرا) و (شرکت ساختمانی نوی بامیان) گفت: امارت اسلامی افغانستان خواهان رشد تعلیم و تربیت بوده و تلاش دارد تا مکاتب، شفاخانه‌ها و فابریکه‌های مجهز و متناسب با معیارات جهانی را در سراسر کشور بسازد تا شفافیت و پیشرفت متوازن در کل کشور به وجود بیاید.
والی بامیان از استادان و اولیا شاگردان این مکتب خواست که در عرصه آموزش علوم روز و احکام اسلامی و عقیدتی نهایت تلاش نموده و کوشش کنند که دختران و پسران این وطن با سلاح علم و دانش و اخلاق نبوی مجهز شوند و تصریح کرد که امنیت یک نعمت بزرگ الهی بوده و تعلیم و تربیت در سایه امنیت محقق خواهد شد. بناءً همۀ ما به شمول علما، بزرگان، پدران و مادران مکلف هستیم که از این نعمت بزرگ الهی استفاده بهینه نموده و فرزندان مان را به فراگیری تعلیم و تربیه تشویق نماییم.
یک مسوول محلی بامیان به آژانس باختر گفت که این مکتب با هزینه کشور جاپان دارای ۶ صنف درسی مجهز با میز وچوکی‌ برای شاگردان، ۲ اتاق اداری مجهز با میز وچوکی برای استادان، ۵ غرفه مبرز، میدان بازی و وسایل بازی برای شاگردان، سیستم برق سولری وشهری، سیستم چاه آب آشامیدنی و ۲۶۰ متر دیوار احاطه می باشد. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا