آموزش

مشکل ترفیع کادر علمی دارای رتبه پوهیالی مرفوع گردید

کابل ۱۲ حوت باختر
وزارت تحصیلات عالی طرح تعدیل ترفیع علمی کادر های دارای رتب پوهیالی را به مجلس کابینه پیشنهاد نمود و امروز مورد تائید آن مجلس قرار گرفت.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر، به اساس این تعدیل کادر های دارای رتبه پوهیالی  که رساله های علمی شان در وزارت تحصیلات عالی ثبت است می توانند با تکمیل روند ارزیابی رساله شان به رتبه علمی پوهنیار ارتقا نمایند. هکذا آنعده کادر های پوهیالی که تا هنوز اقدام به تهیه رساله علمی نکرده اند به بورسیه در بخش ماستری معرفی خواهند شد.
  مشکل  کادر های علمی دارای رتبه پوهیالی پس از بحث های تخنیکی با وزارت های عدلیه، مالیه، اقتصاد و کمیته ملی تقنین پس از آن مرفوع گردید که پوهنمل دوکتور نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی و پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی این وزارت در نشست های متعددی با کادر های یاد شده، مشکلات و خواست های شانرا استماع و برای حل آن تعهد نموده بودند.
وزیر تحصیلات عالی و معین علمی این وزارت در جلسه کابینه با دلایل موثق و همه جانبه توانستند موافقت اعضای مجلس را در زمینه حاصل نمایند.
ایجاد مانع قانونی برای ترفیع اعضای کادر علمی  دارای رتبه علمی پوهیالی کادر های یاد شده را در وضعیت بن بست قرار داده بود اما اکنون با تعدیل قانون تحصیلات عالی  این بن بست حل شده و به این مشکل نقطه پایان گذاشته شد.  نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا