صحت

در سالروان یکصد و نود معتاد در سمنگان تداوی شده اند

ایبک باختر 12جدی
مسوولان مرکز تداوی معتادان مواد مخدر ولایت سمنگان میگویند، در جریان سالروان نزدیک به یکصد ونود معتاد مواد مخدر را تداوی نموده اند.
داکتر محمد صابر باهنر سرپرست شفاخانه بیست بستر تداوی معتادان مواد مخدر ولایت سمنگان به آژانس باختر گفت، این شفاخانه که از طرف وزارت صحت عامه کشور از سه سال  بدینسو دراین ولایت  فعالیت خود را آغاز نموده  در تداوی افراد معتاد موفقیت های چشمگیری داشته است.
به گفته باهنر آنها تنها درسالجاری نزدیک به یکصدونود تن را که به انواع موادمخدر معتاد بودند، تحت  معالجه قرار داده ومانند یک فرد سالم دوباره به جامعه تقدیم نموده اند .
وی گفت،  به مریضان که به این شفاخانه مراجعه  میکنند بعد از راجستر برای پانزده روز در باره اضرار مواد مخدر  مشوره داده می شود .
دراین مدت آنان استفاده موادمخدر را کاهش میدهند وخود را آماده  بستر میسازند که بعداً مریض ازسی الی چهل و پنج روز به داخل بستر تداوی میشود .
باهنر گفت،  درحالیکه این مرکز  صحی را محل مناسب  برای تداوی مریضان معتاد به مواد مخدر  عنوان نمود گفت، اکثریت افرادیکه تا حال دراین شفاخانه تداوی شده اند، افغان های برگشته از ایران وپاکستان بوده وهمچنان باشنده گان ولایات کشور میباشند که آنان به انواع  مواد مخدر  از جمله تریاک، هیروئین و چرس معتاد بوده اند .
به گفته وی، دراین شفاخانه غذا، جای خواب، فرصت سواد آموزی، آموزش های دینی، ورزش والیبال آماده شده و آلات موسیقی نیز در اختیار  معتادان علاقمند قرارداده می شود .
عبدالجمیل  یکتن ازمعتادان موادمخدر  که از سه هفته به این طرف دراین  شفاخانه بستر بوده میگوید، چهار سال در کشور  ایران و در آن کشور به تریاک معتاد شدم و حتی دربعضی روز ها  تا پنجصد افغانی را  تریاک خریداری  می کردم و اما حالا که از بیست وچهار روز به این طرف دراین  شفاخانه بستر هستم وضعیت ام خوبتر شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا