سیاست

احمد ضیاء مسعود: نگذارید که روند استخدام کارکنان خدمات ملکی سیاسی شود

کابل باختر 4 عقرب
جلسه کمیته اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروزتحت ریاست احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب برگزار شد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهوردرامور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر، در این جلسه مطابق آجندا پیرامون روند و ساده سازی روند استخدام کارکنان خدمات ملکی، چگونگی روند آغاز کار مشترک کمیسیون و ادارات دولتی در مورد پروسه حکومتداری برقی بحث همه جانبه صورت گرفت.
نخست احمد مشاهد رئیس عمومی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در قسمت ساده سازی پروسه استخدام بیان داشت: مطابق به فرمان رئیس جمهوری کار روی طرزالعمل استخدام کارکنان خدمات ملکی جریان دارد و طبق این طرز العمل وزارت خانه ها و ادارات ملکی مکلفیت دارند که کارکنان خدمات ملکی را استخدام نمایند.
وی گفت مطابق این طرز العمل روند استخدام کارکنان خدمات ملکی سریع خواهد شد و داوطلبان می توانند نتیجه داوطلبی شان را در پست های اعلان شده از سوی آن وزارت خانه ها و ادارات در زمان بسیار کم بدست آورند.
همچنان نماینده وزارت مخابرات در قسمت حکومت داری برقی بیان داشت که بخاطر تغییر سیستم عادی به برقی نیاز است که حکومت برقی به وجود بیاید.
وی گفت بخاطر حکومتداری برقی وصل شدن ادارات از طریق شبکه های برقی حتمی است تا زمینه  های نهادینه شدن حکومتداری برقی مساعد گردد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور بعد از بحث پیرامون موارد یاد شده گفت کمیسیون اصلاحات و اداری و خدمات ملکی و اعضای کمیته اصلاحات اداری مسئولیت دارند تا با نظارت دقیق از روند استخدام کارکنان خدمات ملکی از نفوذ افراد اشخاص استفاده جو جلوگیری کنند و نگذارند که روند استخدام کارکنان خدمات ملکی سیاسی شود.
وی همچنان گفت تنها راه رفتن بسوی اصلاحات اداری و حکومتداری خوب آوردن سیستم حکومتداری برقی است و این نظام می تواند ضامن شفافیت و پاسخگویی باشد.
در کمیته فیصله شد که وزارت خانه ها و ادارات دولتی مکلف به تطبیق از قوانین، طرز العمل  ها و معیار های استخدام کارکنان خدمات ملکی میباشند و  در صورت تخطی متخلفین به نهاد های عدلی و قضایی معرفی خواهد شد.
به وزارت های مخابرات و عدلیه وظیفه سپرده شد که در قسمت مسایل قانونی آغاز کار روند حکومت داری برقی کار کنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا