اقتصاد

نمایشگاه “عالیست – افغانیست ” در کابل برگزار شد

کابل /4 جدی/باختر
کنفرانس و نمایشگاه ملی "عالیست – افغانیست" از سوی شرکت خدماتی و تبلیغاتی "تلنت" با همکاری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و تعداد نهاد های دولتی وغیر دولتی امروز برای سومین سال، در هوتل کابل سرینا برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، هدف از این نمایشگاه بازاریابی برای محصولات افغانی و مطرح کردن چالش‌ها و مشکلاتی است که بخش خصوصی و تاجران با آن مواجه هستند و این سومین بار است که کنفرانس مشارکت برای ارتقاء و نمایشگاه ملی "عالیست -افغانیست" در کابل برگزار می‌شود.
در نمایشگاه ملی "عالیست –افغانیست" ۶۸ شرکت خصوصی و نهاد دولتی در ۷۰ غرفه محصولات، تولیدات و خدمات خود را که شامل تولیدات صنایع دستی، خدمات، زراعت، بانکداری، رسانه‌ها، مواد غذایی، میوه خشک، زعفران و قالین می‌شود، به نمایش گذاشته‌اند.
دراین کنفرانس که بیش از ۲۶۰۰ تاجر شرکت کرده‌بودند آنها بر مطرح کردن چالش‌های سد راه کار خود، در مورد برنامه‌های آینده خود نیز صحبت کردند.
شورای تاجران بخش خصوصی افغانستان با استقبال از برگزاری چنین نمایشگاه ها و نشست‌ها در حل مشکلات متعدد داخلی مانند نبود امنیت، زیربنا، خلاء قانونی و همچنین چالش‌ها و مشکلات خارجی به خصوص سیاست‌گذاری‌های کشورهای همسایه موثر می دانند. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا