امنیت

مسوول استخبارات پاکستان برای ولایت نورستان افغانستان دستگیر شد

پارون 13 عقرب باختر
فردی که از وی به عنوان مسوول استخبارات پاکستان درولایت نورستان یاد می شود ازسوی ماموران امنیتی دستگیرشد.
فرهاد که پاکستانی وازباشنده های اصلی چترال است روزگذشته هنگامی که مصروف انتقال پول وجنگ افزاربه گروه های تروریستی وجاسوسان آی ، اس، آی در ولایت نورستان بود، ازسوی پولیس محلی درنوارمرزی نورستان دستگیرشده است.
این فرد درتحقیقات ابتدایی اعتراف کرده که ازسوی آی ، اس، آی مامور تنظیم فعالیت های جاسوسی وکمک به گروه های تروریستی درنورستان افغانستان بود.
بریالی مسوول پولیس ولسوالی کامدیش ولایت نورستان به آژانس باخترگفت ، این افسرسازمان آی ،اس، آی ازنوارمرزی این ولسوالی با پاکستان دستگیرشد.
قوماندان بریالی تایید کرد که این افسرسازمان آی ،اس ،آی مصروف انتقال پول وجنگ افزاربه جاسوسان این سازمان وگروه های تروریستی درنورستان بود که دستگیرشد.
مسوول سازمان استخبارات پاکستان درنورستان به ماموران امنیتی افغان اعتراف کرده که وی درآن ولایت سالهاست که مصروف جاسوسی به آی ،اس آی و تنظیم فعالیت های گروه های تروریستی بوده است.
مسوول پولیس ولسوالی کامدیش می گوید که این افسرآی، اس، آی به آنان اقرار کرده که تاکنون توانسته حداقل یک صد تن را درنورستان با پول واداربه جاسوسی به پاکستان نماید.
اوهمچنان گفته که مسوولیت رهبری حملات گروه های تروریستی ، تجهیز وتهیه ی امکانات مالی به این گروه ها را درنورستان به دوش داشته است.
تاکنون روشن نیست که کی ها دراین ولایت برای پاکستان جاسوسی می کرده وهمکارنزدیک به این افسر آی ،اس، آی بوده است.
دراین حال تمیم نورستانی والی نورستان نیز درتماس با آژانس باختر، دستگیری این افسراستخبارات پاکستان را تایید کرد وگفت که تحقیقات ازوی آغازشده است.
مسوولان محلی نورستان امیدوارا ند با تحقیق ازاین فرد هویت افرادی که احتمالا دراین ولایت به پاکستان جاسوسی می کنند فاش شود.
ولایت نورستان با داشتن سه صدو بیست کیلومترمرزمشترک با پاکستان همواره گواه حضور وفعالیت گروه های تروریستی ازجمله طالبان مسلح وطالبان پاکستانی این گروه والقاعده بوده است.
پیش ازاین نیزمسوولان محلی نورستان بارها سازمان استخبارات پاکستان را متهم به حمایت ازگروه های تروریستی کرده بودند.
آنان حتی گفته بودند که اعضای استخبارات پاکستان ومنیجرهای نظامی این کشور درنورستان حضور دارند وازنزدیک حملات تروریستی را برعلیه مردم نورستان و افغانستان تنظیم می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا