صحت

تفاهم‌نامه تسلیم دهی پلی کلینیک “دوستی افغانستان-اندونیزیا” به امضا رسید

کابل باختر ۲۹ سنبله
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه دیروز تفام‌نامه تسلیم دهی پلی‌کلینیک "دوستی افغانستان-اندونیزیا" را با داکتر عارف الرحمن سفیر آن کشور در کابل، امضا کرد.
به گزارش آژانس باختر٬ این پلی‌کلینک به کمک مالی کشور اندونیزیا در سه طبقه به گونه اساسی و معیاری ساخته شده است و نیز با تجهیزات پیشرفته طبی مجهز شده است.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه به نمانیدگی از مردم افغانستان از دولت اندونیزیا برای ساخت این مرکز صحی تشکر کرد و گفت:" ایجاد این مرکز صحی یک نیاز مبرم برای باشنده‌گان این محل به شمار می‌رفت که امروز خوش‌بختانه ما شاهد تکمیل کار و تسلیم گیری آن استیم."
از سویی هم، داکتر عارف الرحمن سفیر  اندونیزیا از ساخت این مرکز صحی در کابل ابراز خرسندی کرد و تصریح کرد: ایجاد این پلی‌کلینیک نمادی از دوستی میان این دو کشور است و امیدوارم که هر طفلی که در این مرکز صحی تولد می‌شود در آینده به یک رهبر توانمند در این کشور مبدل شود. او هم‌چنان تاکید کرد که این مرکز  روزانه حدود پنج هزار تن را تحت پوشش خدمات صحی قرار می‌دهد.
این پلی‌کلینیک در ساحه ارزان قیمت ناحیه دوازدهم شهر کابل ساخته شده است و دارای بخش‌های داخله، نسایی ولادی، اطفال و صحت روانی است و هزینه عرضه خدمات صحی این بخش‌ها از سوی وزارت صحت عامه پرداخت می‌ شود.ختم/شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا