سیاست

رئیس جمهور موافقتنامهء نقطه اتصال سرحدی میان افغانستان، چین و تاجکستان را توشیح کرد

کابل/15/عقرب/باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز طی فرمانی موافقتنامه میان افغانستان، چین و تاجکستان در مورد نقطه اتصال سرحدی میان سه کشور را توشیح کرد. 
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در مراسمی که بدین مناسبت در ارگ انجام شد و در آن داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و سفرای جمهوری مردم چین و جمهوری تاجکستان مقیم کابل نیز حضور داشتند، رئیس جمهور بتاسی از حکم فقره ۱۶ ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان موافقتنامه فی مابین افغانستان، چین و تاجکستان در مورد نقطه اتصال سرحدی میان سه کشور را که بر اساس مصوبات مورخ ۳۰ سرطان و ۶ میزان ۱۳۹۳ مشرانوجرگهء  شورای ملی در یک مقدمه و ۳ ماده تصدیق گردیده است، توشیح کرد.
رئیس جمهور غنی پس از توشیح فرمان مذکور طی سخنانی گفت: امروز برای ما جای افتخار است که به نمایند گی از حکومت وحدت ملی اولین فرمان را در مورد نقطه اتصال  سرحدی میان دو همسایه عزیز ما جمهوری مردم چین و جمهوری تاجکستان توشیح می کنم. نقطه اتصال سرحدی به اساس این موافقتنامه تعیین می شود و همه امور در این زمینه به دقت انجام شده است.
محمد اشرف غنی افزود: یکی از مسایلی که در سفر اخیرم به چین  روی آن صحبت کردیم، دهلیز واخان بود که انشاالله تعالی این راه افغانستان را به کشور بزرگ چین و اقتصاد عظیم آن کشور وصل خواهد ساخت و در عین حال همکاری ما با تاجکستان همیشه و دوامدار بوده و می خواهم از رئیس جمهور تاجکستان و حکومت شان ابراز امتنان کنم که در قرارداد جدید برق، اندازهء صادرات خویش را به افغانستان افزایش دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا