جامعه

هند یک هزار پای مصنوعی را برای افراد معیوب کشور میسازد

کابل باختر/ 27/ ثور
کشورهند در ساخت یک هزارپای مصنوعی برای معیوبان با وزارت کار ، اموراجتماعی ، شهدا و معلولین همکاری مینماید.
به همین منظور تفاهمنامه ای امروز میان آمنه افضلی وزیر کار ، اموراجتماعی ، شهدا و معلولین و رییس موسسه جی پورفوت کشور هند درحضور داشت سفیر آن کشور مقیم کابل به امضاء رسید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، پس از امضای این تفاهمنامه آمنه افضلی ضمن سپاسگزاری از کمک های صورت گرفته کشور هند برای مردم افغانستان ، کمک شامل این تفاهمنامه را برای توانمند سازی معیوبان ارزنده توصیف کرد.
وی یاد آوری نمود که به اساس این تفاهمنامه موسسه یاد شده هندی ، درمدت یک ماه یک هزار پای مصنوعی را برای افراد معیوب به طور رایگان میسازد.
وزیر کار ، امور اجتماعی شهدا و معلولین خاطر نشان کردکه موسسه جی پورفوت هندی همچنان مطابق این تفاهمنامه یک تعداد کارمندان انستیتوت معلولان آن وزارت را درکشور هند درعرصه ساخت پاهای مصنوعی آموزش میدهد.
دراین محفل سفیر هند مقیم کابل گفت : این گونه کمک های کشورش با کسانی درافغانستان ادامه می یابد که ازاثر حوادث چون جنگ ، انفجار ماین و مرض پولیو پاهای شان راازدست داده باشند .
وی گفت، درقبل ساخت هر پای مصنوعی مبلغ یک هزار دالر هزینه برمیداشت، اما اکنون با استفاده از تکنالوژی جدید به بیست تا پنجاه دالر تمام میشود .
همچنان داکتر مهتا رییس موسسه جی پورفوت نیز صحبت نموده بیان داشت پاهای مصنوعی که ساخته میشوند ،افراد معیوب را توانمند میسازد تا مانند افراد سالم به کار روز مره شان بپردازند.
او گفت: مسرورم که دررشد و توانمند سازی برادران و خواهران معیوب افغان خود همکاری مینمائیم و این گونه همکاری های ما ادامه خواهد داشت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا