صحت

برگزاری نخستین کنگره ملی انجمن داکتران متخصص درهرات

شهرهرات 20 حمل باختر
نخستین کنگره ملی انجمن دکتران متخصص امروز درشهرهرات برگزار شد.
این کنگره به منظور تبادل افکارو یافته های تخصصی با حضور متخصصین از سایر ولایت برای یک روز در این ولایت راه اندازی شده است.
بگفته دکتر فقیر یار رئیس انجمن متخصصان داخله  ،  این انجمن از یک سال بدین سو دراین ولایت عرض اندام نموده  و تا اکنون    دکتران متخصص   از طریق این انجمن جهت ارتقای ظرفیت به کنفرانس های ملی و بین المللی اعزام شده اند.
در این کنگره دکتر فیروز وزیر صحت عامه کشور نیز با ارسال پیام تصویری با تقدیر از فعالیتهای علمی – تخصصی دکتران حمایت خود را از برنامه های انجمن دکتران متخصص اعلام داشت.
این کنگره که با حضور نماینده گان مردم هرات در شورای ولایتی و متخصصین از ولایات مختلف برگزارشد ،عبدالظاهر ارشاد نماینده شرکت افغان فارما از احیاء و توسعه فعالیتهای عرضه خدمات دوایی این شرکت در آینده نزدیک اطمینان داد.
دربخش اول  این کنگره یافته های  علمی ، اختلال حرکت دیواره ای قلب در ایکوکاردیوگرافی بیماران مصاب به درد حاد قفسه سینه توسط داکترهاشمی،اهمالات طبی و قانونی توسط دکتر مشفق، مکزوما یک چالش بزرگ در برابر بانوان حامله از سوی داکتر جواد ارائه شد.

در بخش دوم این کنگره نیز چگونگی برخورد با بیماران، تجویز داروی خوراکی ضد دیابتی به بیماران دیابتی ،ارائه محصولات افغان فارما موضوعاتی بودکه از سوی دکتر ابدالی، دکتر بهاء، دکتر فرشید و دکتر جویا به اشتراک کنندگان ارائه گردید.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا