جامعه

دوسیه قتل فرخنده فردا به څارنوالی استیناف سپرده میشود

کابل باختر/ اول جوزا
قراراست دوسیه قتل فرخنده فردا ازسوی محکمه ابتدائیه کابل به څارنوالی استیناف کابل سپرده شود.
به گزارش آژانس باختر ، دردوسیه قتل فرخنده 49 نفر شامل بود که محکمه ابتدایی کابل طی دو جلسه علنی به این دوسیه رسیدگی کرد.
جلسه اولی درخصوص عاملان قتل این دختر جوان صورت گرفت و جلسه دوم به آن منسوبان پولیس اختصاص یافت که متهم به غفلت وظیفوی وکوتاهی درنجات جان فرخنده شده بودند.
از میان سی نفر که عاملان قتل فرخنده معرفی شده بودند چهار نفر شان عامل اصلی معرفی شده و به اعدام محکوم گردیدند ، هشت تن به حبس طویل شانزده سال محکوم شدند و هژده نفر دیگر برائت گرفتند.
ازجمله نزده نفر افراد پولیس یازده نفر شان هرواحد به یک سال زندان محکوم گردیدند که آمرحوزه، دو پولیس نیز در این میان شامل است و هفت پولیس دیگر برائت گرفتند.
باید گفت که سه نفر دیگر نیز عاملان اصلی قتل فرخنده معرفی شده اند که متواری اند و پولیس درجستجوی بازداشت آنها میباشد.
صفی الله مجددی رییس محکمه ابتدائیه زون سه کابل که ریاست مجالس قضایی درخصوص قتل فرخنده را به عهده داشت به رسانه ها گفته است که فردا دوسیه یاد شده ازسوی محکمه ابتدائیه زون سه کابل به څارنوالی استیناف و از طریق آنها به محکمه استیناف کابل سپرده خواهند شد.
مقامات پولیس کابل گفته اند که تلاش آنها غرض پیدا نمودن  افراد متواری شامل دراین دوسیه ادامه دارد.
فرخنده بتاریخ 28 حوت سال گذشته به اساس بهتان مجاور زیارت شاه دوشمشیره (ع) مورد خشم شماری از مردم قرار گرفت و بعداز لت وکوب زیاد به قتل رسید.
مجاور زیارت نیز درجمع محکومین به اعدام است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا