جهان

آسوشیتدپرس: امریکا و روسیه به توافق برای پایان جنگ سوریه نزدیک می‌شوند

واشنگتن – صدای امریکا – ۲۰ عقرب –  باختر
به دنبال پیشروی‌های اخیر نیروهای سوری مورد حمایت روسیه علیه داعش و اعلام پیروزی اردوی سوریه بر جنگجویان آن گروه افراطی، برخی منابع آگاه از نزدیک شدن واشنگتن و مسکو به توافقی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه خبر می‌دهند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول چهار مقام آمریکایی نوشت توافق احتمالی بر سه محور استوار است: عدم درگیری نیروهای نظامی آمریکا و روسیه، کاهش خشونت‌ها در جنگ داخلی، و تقویت دوباره مذاکرات صلح سوریه به میزبانی سازمان ملل متحد.
این مقام‌ها که مجاز به صحبت کردن درباره توافق احتمالی نیستند و نخواستند هویتشان فاش شود، همچنین گفته‌اند در صورت به نتیجه رسیدن، انتظار می‌رود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس او  آن را اعلام کنند.
رؤسای جمهور آمریکا و روسیه که برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اَپک) به ویتنام رفته‌اند، احتمالا دیداری دوجانبه در حاشیه نشست با هم خواهند داشت؛ دیداری که قصرسفید می‌گوید «رسمی» نخواهد بود.
از آنجا که دمشق همزمان با داعش و شورشیان مخالف خود می‌جنگند، پیروزی علیه داعش به منزله پایان جنگ داخلی در سوریه، که هفتمین سال خود را سپری می‌کند، نیست.
روسیه از نیروهای حکومت بشار اسد  و آمریکا از مخالفان معتدل آن. حمایت میکند. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا