صحت

یک واقعه آنفلونزای مرغی در جاغوری غزنی به مشاهده رسیده است

غزنی 16 حوت باختر
یک واقعه آنفلونزای مرغی در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی به مشاهده رسیده است.
به گزارش خبر نگارآژانس باختر، این مطالب را عبدالله تسل رییس زراعت، آبیاری و مالداری غزنی که در یک کارگاه آموزشی یی که به منظور جلوگیری و کنترول آنفلونزای مرغی در آن ولایت برگزار شد، بیان کرد.
وی افزود که این مرض از مرغ های فارمی پاکستان به کشور انتقال یافته است. تسل گفت که آنفلونزای مرغی قبلاً در ولایت های کاپیسا، ننگرهار، میدان وردک و کنر به ثبت رسیده بود.
او از مردم خواست که از گوشت های مرغی که به صورت قاچاق از پاکستان وارد کشور میشود، استفاده نکنند.
رییس زراعت، آبیاری و مالداری غزنی گفت که در همکاری با تاجران غزنی توانستیم ده ها فارم را در غزنی ایجاد کنیم و گوشت مورد نیاز شهروند ان غزنی، زابل و پکتیکا را فعلاً تهیه و آماده می سازیم.
در این کارگاه داکتر ظاهر شاه نیکمل رییس صحت عامه غزنی از مردم خواست که در نگهداری مرغ های خانگی شان حفظ الحصه را مراعت کنند و هنگامی که مرغ های خانگی شان به مرض گرفتار شدند از گوشت آن استفاده نکنند.
وی گفت که اداره صحت عامه غزنی آمادگی های کامل در مبارزه با این مرض دارد و بررسی های دقیق را در باره آنفلونزای مرغی در جاغوری آغاز کرده اند. هدف از این ورکشاپ جلوگیری و کنترول آنفلونزای مرغی و همچنان آگاهی مرغ داران و کارمندان آمریت صحت حیوانی از آنفلانزای مرغی می باشد. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا