اقتصاد

قرارداد تطبیق فعالیت های عملیاتی 12 مرکز پروسس و بسته بندی محصولات زراعتی شد

کابل: 6 سنبله
اسد الله ضمیر وزیر زراعت، آبیاری و مالداری  پروتوکول مدیریت عملیاتی 12 مرکز پروسس وبسته بندی محصولات زراعتی را با شرکت خصوصی ( اگرو اندست) که یک شرکت داخلی است عقد کرد.
به اساس خبرنامه دفتر اطلاعات و ارتباطات وزارت زراعت به آژانس باختر،  این مراکز در ولایت های ننگرهار، کابل ، پکتیا، کندز و بلخ موقعیت دارند که مطابق به معیار ها و استندرد های پذیرفته شده اعمار گردیده اند.
هرمرکز ظرفیت تخمینی پروسس 7 متریک تن میوه( نظر به نوع محصول این ظرفیت فرق میکند ) را در یک روز دارد که شامل بخش های شستشو، خشک نمودن، درجه بندی و بسته بندی محصولات می باشد.
پیش از این وزارت زراعت قادر گردیده  19 مرکز پروسس و بسته بندی محصولات باغداری را در هفت زون کشور شامل ولایت های( کابل ، قندهار، هرات، ننگرهار، بلخ ، کندز و پکتیا )  ایجاد نماید که از جمله مدیریت تطبیق پلان های عملیاتی  و کار گیری از   7 مرکز به کوپراتیف های باغداری در ولایت های قندهار، هرات و بلخ  سپرده شده است.
این شرکت موظف است تا د ر بخش های ایجاد زمینه های فروش محصولات باغداری درداخل وخارج کشور فعالیت کند. در کنار آن به اساس همین پروتوکول به دهقانانی که در اطراف این مراکز کار وفعالیت می کنند حق اولیت در قسمت پروسس محصولات باغداری شان مساعد میشود . خریداری محصولات از باغدارن به قیمت مناسب و عرضه نمودن دوباره آن به بازار به قیمت مناسب بخش دیگری از مسوولیت این شرکت است.
جمع آوری محصولات ،شستشو،  درجه بندی ،خشک نمودن بسته بندی و بازاریابی برای محصولات درمارکیت های داخلی و خارجی و حفاظت از تاسیسات سپرده شده – از جمله مکلفیت های این شرکت است .
همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در بخش های زراعت ومالداری در رسیدن افغانستان مولد، خود کفا و صادراتی کمک می نماید.
وزارت زراعت تلاش می کند تا  امکانات بهتر و بیشتر را  برای اشتراک بخش خصوصی در کار تولید و تجارت فراورده های زراعتی ومالداری فراهم سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا