جامعه

ملل متحد معینیت جوانان را در ارایه خدمات صحی برای جوانان کمک می کند

کابل باختر 6 قوس
یو ان اف دی هی یا بخش صحی سازمان ملل متحد، معنیت جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ را در ارایه خدمات صحی برای جوانان همکاری میکند.
به گزارش آژانس باختر: این مساله در ملاقات که امروز میان داکتر کمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و عبدالصبور مهمند مسوول بخش صحی نمایندگی ملل متحد در کابل انجام شد، به بررسی گرفته شد.
هر دو طرف موافقه کردند تا برنامه ارایه کمک های صحی برای جوانان گسترش یابد. در حال حاضر این برنامه در ساحه دشت برچی شهر کابل عملاً آغاز گردیده است.
داکتر کمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ میگوید که به زودی بخش توسعه یی این برنامه در مکروریان هم به کار آغاز خواهد کرد، ولایات های تخار، بلخ، هرات، ننگرهار و قندهار نیز شامل برنامه توسعوی ما است.
مطابق به این برنامه جوانان مشکلات صحی و مشکلات خصوصی شان را با متخصصین مربوط مطرح می نمایند و به این منظور برای طبقه اناث داکتران اناثیه و برای پسران داکتران مرد در نظر گرفته شده است و آنانیکه نیاز به تداوی دارند به شفاخانه ها معرفی خواهد شد و آنانیکه نیاز به اخذ مشوره های صحی دارند، چنین مشوره ها را دریافت خواهند کرد.
این برنامه به ابتکار معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ ایجاد شده که از سوی اداره ملل متحد در کابل و وزارت صحت عامه حمایت میشود.
همچنان به این منظور شماره تیلفون 120 آماده گردیده که جوانان میتواند از طریق تیلفون نیز مشکلات شان را با متخصصین صحی در میان گذارند، این خط تیلفون محفوظ و مطمین است.
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ میگوید که سازمان ملل متحد آماده همکاری با این برنامه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا