اخبارامنیت

استقبال شورای امنیت ملی از افزایش کمک های امریکا با افغانستان

کابل/۹ جوزا/ باختر

شورای امنیت ملی از افزایش کمک مالی امریکا به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور استقبال کرده‌است.

دولت امریکا بودجه ۷۱۵ میلیارد دالری دفاعی برای سال مالی ۲۰۲۲ را به مجلس این کشور ارائه کرده که در آن ۳.۳ میلیارد دالر کمک به نیروهای افغان پیشنهاد شده‌است.

این رقم سه صد ملیون دالربیشتر از رقمی است که قبلا امریکا برای حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغان  اختصاص داده بود.

رحمت‌الله اندر؛ سخنگوی شورای امنیت ملی، امروز در یک پیام ویدیویی به رسانه‌ها گفته‌است: «ما تصمیم روابط نیک، احترام متقابل و کار مشترک با جهان را داریم و این را ثابت نیز کرده‌ایم.»

این در حالی است که هفته گذشته حمدالله محب با مشاور امنیت ملی امریکا صحبت تلفونی داشت و درآن جانب امریکا متعهد شده بود که برای حمایت بهتر از نیروهای دفاعی و امنیتی افغان کمک های مالی آن کشور با دولت افغانستان بیشتر می شود.

منابع وزارت دفاع افغانستان می گوینددر صورت تایید این پیشنهاد توسط مجلس نمایندگان امریکا، نیازمندی‌ مالی نیروهای امنیتی افغانستان در بخش تجهیزات، آموزش و زیربنا رفع خواهد شد.

باید گفت که وزارت خارجه امریکا هم کمک های خود را با افغانستان افزایش داده است، وزارت خارجه امریکا  در سال آینده عیسوی، ۳۶۰ میلیون دالر برای افغانستان پیشنهاد کرده است که  ۳۴ میلیون دالر بیش‌تر از سال روان عیسوی است، این پول در بخش حمایت از زنان و مبارزه علیه هراس افگنی و مواد مخدر هزینه خواهد شد.

امریکا، اتحادیه اروپا و ناتو گفته اند که بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان حمایت این کشور ها و سازمان ها از دولت افغانستان ادامه می یابد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا