امنیت

رقم تلفات ماه گذشته درحملات و انفجارها در افغانستان و پاکستان

بیجینگ/شین هوای چین/باختر/11حوت
خبرگزاری شین هوا امروز در گزارشی اعلام کرد که براثر وقوع چهل حادثه انفجاری درماه گذشته میلادی در پاکستان دستکم نود و پنج نفر و حملات و درگیری ها در افغانستان نیز یکصد کشته برجای گذاشته اند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از شین هوا چین به اساس آماررسمی طی انفجارهای در ماه گذشته م در پاکستان دستکم نود و پنج نفرکشته و سه صد و هشتاد و هشت نفر نیزمجروح شده اند.
گزارش می افزاید: این انفجارها ازسوی گروه طالبان پاکستانی صورت گرفته وسخنگوی طالبان اعلام کرده انفجارها و حملات علیه پولیس و نیروهای امنیتی پاکستان دراعتراض به کشته شدن اعضای این گروه در نقاط مختلف این کشور انجام شده است.
همچنین گزارش خبرگزاری شین هوا که حملات نیروهای طالبان در سراسر افغانستان درماه گذشته به کشته شدن یکصد نفر و مجروح شدن بیش از یکصد و سی نفر انجامیده است.
طبق این گزارش، طالبان حدود بیست و یک مورد حمله با استفاده از انفجار بمب ازجمله هشت انفجار انتحاری در ماه گذشته میلادی در افغانستان انجام دادند.
بااین حال، شمار تلفات نظامیان و پولیس افغان درماه گذشته میلادی مشخص نیست، اما طبق آمار مذکور نه سرباز خارجی در حملات جداگانه ماه فبروری در افغانستان کشته شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا