امنیت

افغانستان و فنلند در مورد همکاری غرض تطبیق قطعنامه های شورای امنیت تمدیدكردند

كابل 14 سنبله باختر

تمدید یادداشت تفاهم میان افغانستان و فنلند در خصوص همکاری در تطبیق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در بخش زنان، صلح و امنیت تمديد شده است.

به گزارش آژانس باختر وزارت امورخارجه با صدور اعلاميه گفته است:

یادداشت تفاهم میان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و وزارت امور خارجه فنلند در مورد همکاری در تطبیق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در بخش زنان، صلح و امنیت امروز تمدید شد.

جاوید لودین معین سیاسی وزارت امور خارجه هنگام امضای این تفاهمنامه گفت: "ما از کشور فنلند برای ارائه کمک شان در این خصوص سپاسگزاریم. همکاری میان وزارت های خارجه دو کشور در این زمینه تداوم خواهد داشت."

انسی کولبرگ معاون سفیر و شارژدافیر سفارت فنلند در کابل نیز گفت: "فنلند اراده راسخی در همکاری با افغانستان و موضوعات مرتبط با حقوق بشر و کلاً موضوعات مهم مندرج در این یاد داشت تفاهم و همچنین همکاری های آینده میان دو کشور دوست دارد."

وزارت امور خارجه با داشتن مسوولیت هماهنگی روند تطبیق قطعنامه 1325 شورای امنیت سازمان ملل متحد در اولین اقدام جهت استفاده از تجارب، منابع مالی و تخنیکی کشور فنلند، تفاهمنامه همکاری را با سفارت آن کشور در افغانستان به تاریخ 21 جون 2011 به امضا رسانید. به اساس این تفاهمنامه کشور فنلند متعهد گردیده است تا تهیه کامل پلان عمل ملی برای افغانستان این روند را از نگاه مالی و تخنیکی حمایت نماید.

هدف این یادداشت تفاهم که ديروز برای یکسال دیگر تمدید شد،  ایجاد یک چهارچوب همکاری و هماهنگی میان وزارت امور خارجه افغانستان و وزارت امور خارجه فنلند است. هردو طرف در نظر دارند تا یک تعهد همکاری واقعی را برای تطبیق این قطعنامه شکل دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا