امنیت

سخنگوی وزارت داخله: چندین روستا در ولسوالی یمگان بدخشان از وجود مخالفان پاکسازی شد // 250 فروشنده و قاچاقبر مواد مخدر بازداشت شده اند

کابل باختر 18 جوزا
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، امروز در یک نشست خبری از تشدید تلاش های پولیس در امر گرفتاری قاچاقبران و فروشنده گان مواد مخدر خبر داده گفت: چندین روستا در یمگان از وجود مخالفان پاکسازی شده است.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر،
سخنگوی وزارت امور داخله، همچنان در نشست خبری گفت که اخیرا وزیر امور داخله به تمامی مسوولین امور هدایت داده است تا به گونه جدی در امر بازداشت قاچاقبران و فروشنده گان مواد مخدر اقدام نموده و از تمامی امکانات در این زمینه استفاده نمایند.
صدیقی تصریح کرد که عملیات پاکسازی ولسوالی یمگان ولایت بدخشان، با تشریک مساعی نیروهای امنیتی کشور آغاز شده و نیروهای کمکی و امکانات کافی نیز به محل گسیل شده که تا کنون چندین روستای این ولسوالی از وجود مخالفین پاکسازی شده و نزدیک به پنجاه تن از دشمنان مردم افغانستان کشته اند.
سخنگوی وزارت امور داخله همچنان افزود که در ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان نیز عملیات پاکسازی آغاز شده و این عملیات که رهبری آن را جنرال سالم احساس رییس عمومی پولیس به عهده دارد، با موفقیت به پیش می رود و تا پاکسازی کامل ولسوالی یاد شده از وجود دشمنان مردم افغانستان ادامه می یابد.
صدیقی افزود که در پی تشدید تلاش های پولیس برای گرفتاری قاچاقبران مواد مخدر، 250 فروشنده و قاچاقبر مواد مخدر در سراسر کشور بازداشت شده و بیش از 1300 کیلوگرام مواد مخدر نیز بدست پولیس افتاده است.
سخنگوی وزارت امور داخله تصریح کرد که بخش عمده گرفتاری های قاچاقبران و فروشنده گان مواد مخدر در کابل صورت گرفته و پولیس توانسته تنها در کابل نزدیک به هشتاد قاچاقبر و فروشنده مواد مخدر، از جمله دو قاچاقبر و تحت تعقیب را بازداشت نموده و صدها کیلوگرام مواد مخدر را بدست آورد.
وی نقش همکاری مردم در بازداشت قاچاقبران و فروشنده گان مواد را مهم خوانده و از آنان خواست تا با پولیس در این زمینه همکار باشند و معلومات خویش را در پیوند به قاچاق و فروش مواد مخدر از طریق شماره 119 با پولیس شریک نمایند.
سخنگوی وزارت امور داخله در همین حال، به عملیات های پولیس در امر مبارزه با تروریزم اشاره نموده گفت که نیروهای پولیس ملی در همکاری با سایر نیروهای امنیتی در چندین ولایت کشور، از جمله در ولایت های بدخشان، کندز، غور و ارزگان، با راه اندازی عملیات های گسترده، ضربات سختی را بر دشمن وارد کرده اند.
وی تاکید کرد که نیروهای پولیس توانایی مقابله با هرگونه چالش امنیتی را دارا می باشند اما به خاطر جلوگیری از تلفات ملکی عملیات های خود را با دقت و احتیاط بیشتری به خرچ می دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا