ورزش

مکزیک قهرمان بازی های المپیک دررشته ء فوتبال مردان شد

کابل 22 اسد باختر

مکزیک با غلبه به برازیل قهرمان فوتبال مردان بازی های المپیک لندن شد.

این تیم دردیدارنهایی که درورزشگاه ویمبلی لندن برگزارشد ، با ارایهء یک بازی تهاجمی وزیبا تیم برازیل پرستاره را با نتیجهء دوبریک شکست داد وبرای نخستین باردرتاریخ خود مدال طلا وعنوان قهرمانی را دربازی های المپیک به دست آورد.

مکزیک بازی را تهاجمی آغازکرد وبه زودی به گول رسید. مارکوفابیان با اشتباه مدافعان برازیل صاحب توپ شد وبا فرارزیبا پرالتا را صاحب توپ کرد ؛ این مهاجم هم با یک ضربهء دقیق دروازه ی برازیل را فرو ریخت.

مکزیک بازهم با تصاحب بیشترتوپ ومیدان تیم برتربود وبارها دروازهء برازیل را به خطرمواجه ساخت اما درنهایت نیمهء اول با  همان یک گول به نفع مکزیک به پایان رسید.

برازیلی ها نیمهء دوم را بهترآغازکردند ، این تیم با سازماندهی حملات متعدد به دنبال گول مساوی برامد اما دفاع منسجم ومحکم مکزیک هربار مانع گول زنی برازیل می شد.

درحالیکه برازیل درتلاش جبران گول خورده بود ، پرالتا دردقیقه ی هفتاد وپنج وبا ضربه ی سرگول دوم مکزیک را دریک ضد حمله به ثمررساند.

با برگشت برازیل به میدان ، نیمار، هالک ودیگرستاره های پرافتخارترین تیم دنیا درخشان بازی کردند ودرنهایت با طراحی حملات بالای دروازهء مکزیک دردقایق تلف شده ی بازی توسط هالک به گول رسید اما این گول برازیل را ازشکست نجات نه داد .

مکزیک با این پیروزی به نخستین قهرمانی دربازی های المپیک دست یافت وبرازیل را که درتاریخ خود کسب مدال طلا دراین رقابتها را کم دارد ازرسیدن به آرزوی دیرین بازماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا