فرهنگ

رهبر کاتولیکان جهان: خبرنگاران در پیدا کردن حقایق از قدرت رسانه ها کار بگیرند

  کابل – باختر 29 ثور
رهبر کاتولیکان جهان از خبرنگاران خواست تا در پیدا کردن حقایق از قدرت رسانه ها کار بگیرند.
پاپ فرانسیس گفت، ژورنالیزم، افزاری برای مبارزه با نفرت و تبعیض به شمار می رود.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکان جهان از خبرنگاران خواست که از نشر عناوین و سرخط های ناقص و ناتکمیل ابأورزند.
وی حمله بر خبرنگاران در جهان راتقبیح کرد.
رهبر کاتولیکان جهان این مطلب را در نشستی با نمایندگان انجمن مطبوعات خارجی در روم بیان کرد. این انجمن در سال ۱۹۸۸ میلادی تأسیس شد وبیش از ۵۰ کشور نمایندگی می‌کند.
پاپ فرانسیس به نمایندگان انجمن مطبوعات خارجی گفت که با آنکه خبرنگاران بعضی اوقات به "زخم باز" دست می‌زنند، اما اطمینان داد که کلیسای رومن کاتولیک از کار ژورنالیستان ستایش و حمایت می‌کند.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکان جهان در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که خبرنگاران باید جانب قربانیان را بگیرند و در کنار آنانی بایستند که بر انان تبعیض می‌شود، بالای شان ظلم می‌شود و رانده می‌شوند.:
وی اضافه کرد ،کارخبرنگاران جهت دادن است، نه گرفتن جهت، کار شما ایجاد سوء تفاهم نه، بلکه در کنار یکدیگر ایستادن است، کار شما حرکت به سوی صلح است، نه ایجاد نفرت، کار شما بلند کردن صدای آنانی است که صدا ندارند نه اینکه تربیون کسانی شوید که به آواز بلند صدا می‌کشند."
توماس پتریشا رئیس انجمن مطبوعات خارجی  در این نشست گفت:" خبرنگاران در جهان به مشکلات زیادی روبرو اند، اما موجودیت رسانه های آزاد و مستقل در شرایط کنونی نسبت به هر زمان دیگر بیشتر محسوس می‌شود.".
پتریشا اضافه کرد، رسانه های آزاد در مبارزه بر ضد استبداد و سوء استفاده از قدرت در جهان نقش مهم  بازی می‌کنند..
باید گفت که زمانی‌که گزارش‌های از سوء استفاده جنسی از کودکان در تعدادی از کلیسا ها به نشر رسید، پاپ در حمایت از خبرنگاران ایستاد و از کار خبرنگاران ستایش کرد .  ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا