سیاست

نادر نادری: گروه تماس درمذاکرات پیشرفت‌های زیادی کرده اند

کابل/ 25 سنبله/ باختر
نادر نادری عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان و سخنگوی هیئت در مذاکرات بین افغانان و گروه طالبان امروز در در تویترش نوشته است که گروه تماس که متشکل از نمایندگان دو طرف مذاکرات است، در مورد طرزالعمل و اصول کاری بحث کردند و آن را برای ارائه به نشست عمومی که قرار است امروز برگزار شود، آماده کردند.
آژانس باختر به استناد گفته های نادر نادری خبرمی دهد که مذاکرات مستقیم میان طالبان و هیئت افغانستان آغاز نشده است و گروه‌های کاری شب گذشته هم روی مسایل تخنیکی چون طرزالعمل و اصول کاری گفت‌وگو کردند.
ناجیه انوری٬ سخنگوی وزارت دولت در امور صلح با ابراز خرسندی به رسانه ها گفته است که پیشرفت‌های زیادی در روند مذاکرات بین هر دو طرف صورت گرفته است.
انوری تایید کرد که تاکنون مذاکرات رو در رو میان دو جانب آغاز نشده ‌است٬ اما بیشتر کار٬ روی طرزالعمل کاری، اصول رفتاری داخل مذاکرات و آجندای مذاکرات است. روی این مسایل تفاهم صورت گرفته است و قرار است امروز سه شنبه مذاکرات رو در رو صورت بگیرد.
نعیم وردک٬ سخنگوی هیئت طالبان در قطر نیز از پیشرفت ها در جریان نشست دوشب  گذشته سخن گفته است و امیدوار رسیدن به یک نتیجۀ مورد قبول میان دوطرف مذکراه کننده است.
این که در بسیاری مسایل با طالبان تفاهم وجود دارد٬ مشاهده می شود که همدیگر پذیری در گفت‌وگوها بین هر دو طرف وجود دارد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا