اقتصاد

۲۳ مورد تدارکاتی به‌شمول پروژۀ اعمار ساختمان بند ذخیره یی آبگردان در ولسوالی قادس خوردک ولایت بادغیس منظورشد

کابل باختر 14 حوت
جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به  ریاست رییس جمهوری شام روز گذشته در قصر دلگشای ارگ برگزار گردید و در آن ۲۳ مورد تدارکاتی بررسی شد که در نتیجه، تمامی موارد به ارزش بیش از ۶.۶ میلیارد افغانی منظور گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در آغاز، ادارۀ ملی احصاییه و معلومات، درخواست منظوری اعطای قرارداد ثبت و تذکره‌های کاغذی را با استفاده از سیستم انگشت نگاری که هزینۀ آن از پول صرفه‌جویی‌شده از پروژۀ وسایل و سیستم انگشت نگاری برای انتخابات پارلمانی که با شرکت درمالوگ آلمان عقد شده بود و هزینۀ آن بیش از ۹۸۸ هزار یورو می باشد، پرداخت ‌می شود به جلسه ارائه کرد که پس از بررسی و مداقه، مورد تایید کمیسیون تدارکات ملی قرار گرفت.
پس ازآن، طبق اجندا درخواست منظوری اعطای قرارداد پروژۀ اعمار ساختمان بند ذخیروی آبگردان در ولسوالی قادس خوردک ولایت بادغیس مربوط وزارت احیاء و انکشاف دهات نیز از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور شد.
حین منظوری این پروژه، رئیس‌جمهور به وزارت‌های احیاء و انکشاف دهات و مالیه وظیفه سپرد تا با داوطلب پیشنهادی صحبت شود تا کار توسط خود این شرکت هرچه‌عاجل آغاز شود و این پروژه به بهره‌برداری سپرده شود.
علاوه برآن، سه درخواست منظوری اعطای قراردادهای پروژۀ ساختمان سرک ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا شامل چهار بخش به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قرارداد پروژۀ بازسازی سرک اتصالی پل ابدال به درازای ۱۲ کیلومتر بخش اول- لات اول فرش جغلی ولایت بامیان منظور گردید و قرارداد حفظ و مراقبت شاهراه کابل-غزنی بخش دوم به‌ درازی۴۰ کیلومتر مربوط وزارت ترانسپورت در اصول منظور شد و به این وزارت هدایت داده شد تا پروژه های حفظ و مراقبت در وزارت ترانسپورت را بررسی کند و گزارش جامع آن‌ را به ریاست‌جمهوری ارائه کند.
از سوی دیگر، ادارۀ تدارکات ملی یادداشتی پیرامون قرارداد تهیه و تدارک توزیع کوپون‌های مساعدتی مواد غذایی برای ورثۀ شهدای کشور را به جلسه ارایه کرد. به اساس این درخواست، توزیع کوپون برای ورثۀ شهدا نه تنها در کابل، بلکه در ۶ ولایت مرکزی دیگر برای ۱۲ هزار ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی هم‌زمان آغاز می‌ شودکه از سوی کمیسیون تدارکات ملی مورد تایید قرار گرفت.
درخواست منظوری اعطای قرارداد پروژۀ تهیه و تدارک دو نوع واکسین برای حجاج در سال ۱۳۹۸ مربوط ریاست اقلام عام ادارۀ تدارکات ملی، مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.
درخواست منظوری اعطای قرارداد خدمات امنیتی هوتل انترکانتیننتال با ریاست عمومی محافظت عامه و تصدی امنیتی وزارت امور داخله مربوط وزارت مالیه، پس از بررسی و مداقه مورد تایید کمیسیون تدارکات ملی قرار گرفت.
رییس‌جمهور به وزارت صحت عامه وظیفه سپرد که شکایات مردم نیمروز، به خصوص شکایت های زنان این ولایت را در رابطه به وضعیت خدمات صحی، بررسی جدی کند.
تحقق فیصله در رابطه به پروژۀ تثبیت کیفیت مواد نفتی ادارۀ ملی استندرد منظور گردید و به این اداره وظیفه سپرده شد تا ظرفیت‌های تخنیکی‌ مربوط را بررسی کند.
در همین‌حال وزارت معادن و پترولیم یادداشت پیرامون درخواست شمولیت داوطلب برتر (غضنفر گروپ) به دور بعدی (روند مذاکرات) در پروژۀ سمنت سمنگان را به جلسه مطرح کرد که پس از بررسی‌های همه‌جانبه، از سوی کمیسیون تدارکات ملی در اصول منظور شد و به این وزارت وظیفه سپرده شد تا گزارش مکمل آن را به این کمیسیون ارائه نماید.
درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد با فزایش قیمت) پروژۀ مشورتی جهت تطبیق و نظارت پروژۀ توسعه و انتقال لین برق شمال- جنوب افغانستان مربوط د افغانستان برشنا شرکت منظور شد.
درخواست منظوری تمدید میعاد قرارداد پروژۀ بازسازی سرک از دو آب تا پل دهنه پیار الی مندول، مرحله دوم- لات اول به درازای ۱۱ کیلومتر فرش جغلی ولایت نورستان، زون شرق مربوط وزارت ترانسپورت منظور گردید و رییس‌جمهور به این وزارت هدایت داد تا در تفاهم با وزارت مالیه، کار روی قیرریزی این سرک را درپیش گیرد.
در اخیر جلسه، دو درخواست منظوری فسخ قرارداد (بخش سوم اعمار ۱۲.۲ کیلو متر سرک اسفالت با ساختمان‌های آب ‌رَو آن در ولسوالی اندراب ولایت بغلان) مربوط وزارت احیا و انکشاف دهات و درخواست منظوری فسخ قرارداد پروژۀ دیزاین، نصب، ساختمان، آموزش و فعال‌سازی سب‌استیشن۲۲۰/۱۱۰/۲۰ نورُالجهاد ولایت هرات مربوط د افغانستان برشنا‌شرکت، از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور شد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا