امنیت

جنرال نیکلسون قوماندان عمومی نیروهای ناتو: هفتاد درصد نیروی داعش درافغانستان اعضای سابق تحریک طالبان پاکستان هستند

کابل باختر/ 12/ اسد
جنرال نیکلسون قوماندان عمومی ناتو گفته است هفتاد درصد نیروهای داعش درافغانستان ، اعضای سابق تحریک طالبان پاکستان هستند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: این اظهارات از دو سو مورد بحث است
اول اینکه چگونه این گروه ها وارد افغانستان شدند و دوم اینکه پاکستان به عنوان مرکز آموزش هراس افگنان می کوشد با حرکات نمایشی بار هراس افگن پروری را از شانه ها دورسازد . اما زمانی که گفته میشود هفتاد درصد نیروهای داعش درافغانستان اعضای سابق تحریک طالبان پاکستان میباشند،این تلاش ها را نقش برآب میسازد.
به باور آگاهان، پاکستان درقبال گروه های مختلف هراس افگن با راهکارهای مختلف برخورد میکند هراس افگنان را "چیج "غربال میکند و خوب و بداز آن میسازد ، و با انجام عملیات های نظامی هراس افگنان را به افغانستان انتقال میدهد تا باشد دریاری آن کشور مراکز آموزش و پرورش هراس افگنان به افغانستان منتقل گردد.
این گونه نظر سنجی های مقامات پاکستان ازنظر زعامت کشور دور نمانده درآن زمان رییس جمهور کشور گفته بود عملیات پاکستان دروزیرستان شمالی وجنوبی باعث جابجا یی گروه های هراس افگن درافغانستان شده است،تحرکات داعش درننگرهار وسایر مناطق مایه ازاین عملیات دارد.
به هر صورت زمانی گفته میشود بخش بزرگ نیروهای داعش را طالبان پاکستانی میسازند این مساله مطرح میشودکه مراکز آموزش وپرورش طالبان پاکستانی درکجاست،  پاسخ ساده و آسان است امروز نه تنها افغانستان بل دنیا می داند که این مراکز در پاکستان است و پاکستان حامی درجه یک هراس افگنان درمنطقه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا