اخبارفرهنگ

ازکتاب «شکوه وپهنۀ زبان پارسی» رونمایی شد

 کابل /۱۴ دلو/ باختر

 ازکتاب شکوه وپهنۀ زبان پارسی تالیف غلام محمد محمدی امروز در وزارت اطلاعات فرهنگ رونمایی شد.

به گزارش آژانس باختر؛در محفل رو نمایی این کتاب شماری از نویسندگان وبزرگان اهل ادب شرکت داشتند، عبدالمنان شیوای شرق معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ در رابطه به سیر تاریخی زبان فارسی صحبت کرد و گفت:در حوزۀ تمدنی ما گوهر زبان فارسی با درد سر های زیاد مواجه بوده است، ازهجوم اعراب تا چنگیز و خاک ،خاکستر کردن سرزمین ما.

وی با استناد بر مدارک تاریخی از اثر گذاری زبان فارسی بر سایر زبان ها نیز سخن گفت و افزود: بر ماست که پژوهش زبان فارسی را همگانی کنیم که بر اثر درک نادرست برخی ها زبان فارسی ودری را جدا از هم می دانند در حالی که هر دوزبان یکی است وصرف لهجۀ آن فرق دارد.

شیوای شرق به غلام محمد محمدی مولف کتاب «شکوه وپهنۀ زبان پارسی وعده سپرد که وزارت اطلاعات وفرهنگ او را درچاپ آثارش همکاری می کند.

معین امور نشرات وزارت اطلاعات فرهنگ گفت: این وزارت به خاطر تشویق وارج گذاری به نویسندگان کشور٬ هفتۀ چهار بار٬برنامه های رونمایی کتاب را راه اندازی می کند.

کتاب «شکوه وپهنۀ زبان پارسی» تالیف غلام محمد محمدی دارای ۴۸۹صفحه است به تیراژ۱۰۰۰ جلد چاپ شده است که در آن به منشا٬ جایگاه٬ رشد و تحولاتی که زبان فارسی با آن روبرو شده است٬ پرداخته شده است.

غلام محمد محمدی ده کتاب چاپ شده دارد وهشت اثر او آماده چاپ است.نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا