سیاست

قانونپوه سرور دانش : امنیت در صدر اولویت های حکومت وحدت ملی است

کابل باختر ۳  اسد
دامینیک جیرمی سفیر بریتانیا مقیم کابل، امروز باقانونپوه سرور دانش معاون رئیس جمهور دیدار و گفتگوکرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رئیس جمهور از تلاش های سفیر بریتانیا در مدت اقامتش در کابل اظهار قدردانی کرد و افزود که مردم افغانستان از همکاری های حکومت بریتانیا در دوره جدید پس ازطالبان، سپاسگذار اند.
سفیر بریتانیا شهادت جمعی از مردم افغانستان را در حادثه تروریستی دیروز به معاون رئیس جمهور و مردم افغانستان تسلیت گفت و افزود که حکومت بریتانیا در کنار جامعه جهانی برای ثبات و پیشرفت افغانستان، همچنان تلاش خواهد کرد.
قانونپوه سرور دانش معاون رئیس جمهور در این دیدار گفت که در کنار مسایل مهم اقتصادی و زیر بنایی، مسئله امنیت در صدر اولویت های حکومت وحدت ملی است و در همین زمینه یک طرح جامع برای حفظ امنیت کابل پایتخت افغانستان در حال بررسی است. وی گفت هر چند که تحرکات دشمنان مردم افغانستان وجود دارد ولی وضعیت هیچگاهی به گذشته بر نخواهد گشت.
معاون رئیس جمهور گفت که حکومت وحدت ملی برای تقویت نیروهای امنیتی، در تلاش است که ساختار پولیس و اردو تحت تأثیر عوامل سیاسی قرار نداشته باشند و به شکل مسلکی و فنی تقویت و مدیریت شود.
وی افزود که در کنار تقویت و مسلکی سازی ساختار نیروهای امنیتی، انسجام ملی و رابطه توأم با حسن نیت میان حکومت و مردم برای تقویت پایه های حاکمیت ملی ضروری است.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد که در طی ده سال اخیر جامعه افغانستان با فراگیری دانش و کسب تجربه از گذشته، تحول زیاد یافته است. وی در همین زمینه به جنبش روشنایی اشاره کرد و آن را از لحاظ رشد اجتماعی یک گام مثبت عنوان کرد و افزود،آنچه را که جنبش روشنایی می خواهد، حکومت و حدت ملی نیز در تلاش است که با فایق آمدن به تبعیض های تاریخی، عدالت، برابری و انکشاف متوازن را در افغانستان نهادینه سازد. معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که حکومت وحدت ملی در انکشاف متوازن و اصلاح ادارات محلی در مناطق مرکزی افغانستان موفق خواهد شد.
معاون رئیس جمهور در این دیدار همچنین به برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده،  طبق تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات تأکید کرد و گفت که انتخابات سال آینده مطابق قانون برگزار خواهد شد.
دامینیک جیرمی سفیر بریتانیا در کابل، نیز از تلاش های معاون رئیس جمهور در راستای انسجام و رشد حکومت داری خوب در افغانستان اظهار قدردانی و آرزوی موفقیت کرد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا