امنیتTOP

سخنگوی شورای امنیت ملی: طالبان به جای صلح، بیشتر بر جنگ تمرکز کرده اند

کابل 15 جوزا/ باختر
سخنگوی شورای امنیت ملی می گوید که گروه طالبان به هیچ اصولی پای‌بند نیست و ثابت کرده‌اند که جان هیچ فردی برای این گروه اهمیت ندارد.
به گزارش آژانس باختر: رحمت‌الله اندرسخنگوی دفتر شورای امنیت ملی امروز درصفحه توییترش نوشته است طالبان همزمان با آغاز خروج نیروهای خارجی از کشور ۱۴۵۵ حمله چریکی و تهاجمی را در سراسر کشور انجام داده‌اند.
او همچنان نوشته است که گروه طالبان پس از امضای توافق‌نامـۀ صلح با امریکا به جای تمرکز بر گفت وگوهای صلح، بیشتر روی جنگ در افغانستان تمرکز کرده‌اند.
سخنگوی شواری امنیت ملی نوشته‌است که گروه طالبان علاوه بر تخریب نهادهای مردمی و تاسیسات دولتی حتی به کشته‌شدن افراد خودشان نیز اهمیت نمی‌دهند.
به گفته او، نیروهای امنیتی ودفاعی در این مدت از ۶۳ حمله انفجاری طالبان جلوگیری کرده‌اند.
سخنگوی شورای امنیت ملی همچنان گفته‌است که تنها در هفتۀ گذشته، افراد وابسته به گروه طالبان در ۲۷ ولایت کشور ۶۳ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را کشته اندو ۱۲۶ تن دیگر را زخمی کرده‌‌اند.
او دراین نوشته تاکید کرده است که طالبان به هیچ اصولی پای‌بند نیست و ثابت کرده‌اند که جان هیچ فردی برای این گروه اهمیت ندارد.
بربنیاد گزارش های نشر شده ،افراد وابسته به گروه طالبان در بیش‌تر ولایت های کشور حملات‌شان را افزایش داده‌اند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا